کد خبر ۵۹۱۴۲ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۹

قم| سال گذشته 17 هزار نفر از شهر قم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: طبق گزارش‌های دبیرخانه ستاد راهیان نور استان، در سال گذشته 17 هزار نفر از شهروندان قمی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ستار احمدوند عصر امروز در جلسه تقدیر از متصدیان ستاد تسهیلات زائرین(ویژه نوروز 97) و راهیان نور استان که در تالار معصومیه فرمانداری استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت در نگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: طبق گزارش‌های دبیرخانه ستاد راهیان نور استان، در سال گذشته 17 هزار نفر از شهروندان قمی در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

وی سال راهیان نور را از ابتدای اردیبهشت هرسال تا پایان فروردین سال بعد دانست و افزود: از ابتدای اردیبهشت سال 96 مراسم افتتاحیه راهیان نور در گلزار شهدای قم برگزارشده و پس‌ازآن  مراسم افتتاحیه کشوری در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب برگزار شد.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: بعد از ماه مبارک رمضان سال 96، 3086 نفر از 17هزار نفر به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند و بلافاصله بعدازآن اعزام راهیان نور دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفت.

احمدوند عنوان کرد: با همکاری اداره آموزش و پرورش استان قم، نزدیک به 5 هزار و 362 نفر از دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند که برای هرکدام از کاروان‌ها چهار روز سفر پیش‌بینی‌شده بود که شامل دو روز رفت‌وبرگشت و دو روز بازدید از مناطق عملیاتی بود.

وی با تأکید بر استقبال جوانان از اردوی راهیان نور، تصریح کرد: در سال 96 بالغ‌بر 2 هزار و 96 نفر از دانشجویان سراسر استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب استان قم تأکید کرد: از ابتدای اسفندماه سال 96 تا پایان تعطیلات نوروزی امسال، 9 هزار و 26 نفر از اقشار مختلف استان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام شدند.

احمدوند با اشاره به بار اولی بودن بسیاری از مسافران راهیان نور، خاطرنشان کرد: بیش از 600 دستگاه خودروی شخصی که نزدیک 1200 نفر از مردم قم را تشکیل می‌دهد، به مناطق عملیاتی سفرکرده و به‌جای سفرهای سیاحتی، از سفر پرفیض راهیان نور بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به علاقه مردم به فرهنگ جهاد و شهادت، بیان کرد: برای این سفرها اهداف فرهنگی خاصی در نظر گرفته‌شده بود که برای دستیابی به این اهداف، 310 نفر راوی، 275 نفر روحانی و 39 نفر مداح به همراه کاروان‌ها به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

معاون اجرایی سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد تأمین ایمنی لازم برای کاروان‌های راهیان نور، ادامه داد: در هر کاروان 4 رکن اساسی وجود داشت که در صورت عدم وجود یک رکن از این ارکان، از سفر کاروان‌ها ممانعت به عمل می‌آمد که اولین رکن وجود یک مدیر مجرب و توانا، دوم وجود روحانی در هر کاروان برای پوشش بخش محتوایی کاروان‌ها، سوم وجود راوی و رکن چهارم که تأمین‌کننده بخش امنیت و سلامت مسافران بوده، وجود همیار پلیس در هر اتوبوس بود.

احمدوند با تأکید بر اهمیت بهداشت و سلامت مسافران راهیان نور، افزود: در بخش بهداشت و سلامت، 69 دستگاه آمبولانس و 95 پرستار در قالب 95 کاروان به مناطق اعزام شدند.

وی بیان کرد: با توجه به جامعه هدف و جمعیت بالای یک‌میلیون‌نفری شهر قم، انتظار می‌رود تلاش دستگاه‌های مربوطه در جهت افزایش تعداد اعزامی‌ها به مناطق عملیاتی، رو به فزونی رود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com