کد خبر ۵۹۱۴۵ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۸
معاون اجرایی سپاه:

17 هزار قمی از مناطق عملیاتی بازدید کردند

قم- ایرنا- معاون اجرایی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: سال گذشته 17 هزار تن از مردم این استان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، سرهنگ پاسدار ستار احمدوند عصر سه شنبه در آیین تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر و ستاد راهیان نور، افزود: اعزام به اردوی راهیان نور اول اردیبهشت ماه هر سال آغاز می شود و تا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: سه هزار و 86 تن از مردم قم در تابستان سال گذشته به اردوی راهیان نور غرب و شمال غرب اعزام شدند.
وی ادامه داد: راهیان نور دانش آموزی نیز درسه ماه فصل پاییز با همکاری آموزش و پرورش اجرا و حدود پنج هزار و 362 تن از دانش آموزان دختر و پسر به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.
احمدوند بیان کرد: همچنین 2 هزار و 96 تن از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان و 9 هزار و 26 تن از اقشار مختلف مردم از اول اسفندماه پارسال تا پایان تعطیلات نوروزی امسال در قالب کاروان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در اردوها شرکت کردند ، سفر اولی بودند ، گفت: در نوروز امسال حدود یک هزار و 200 تن از مردم قم با وسایل شخصی خود دراین مناطق حضور یافتند.
وی به خدمات فرهنگی ارائه شده در کاروان های راهیان نور اشاره و بیان کرد: سال گذشته 310 راوی، 275 روحانی و 39 مداح کاروان های اعزام شده به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را همراهی کردند.
معاون سپاه قم افزود: در هر کاروان چهار رکن اساسی شامل حضور مدیر مجرب و توانا، روحانی، راوی و همیار پلیس لحاظ شد و همچنین 69 دستگاه آمبولانس و 95 پرستار همراه این کاروان ها بودند.
وی خاطرنشان کرد: تعداد اعزام افراد به اردوی راهیان نور در طول هر سال در مقایسه با جامعه هدف که جمعیت بیش از یک میلیون تنی قم است، باید افزایش یابد.
در این آیین که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، از اعضای ستاد تسهیلات امور زائران و راهیان نور با اهداء لوحی تجلیل به عمل آمد.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com