کد خبر ۵۹۱۴۷ انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۲
آیت الله سبحانی:

انقلاب اسلامی قرآن را به متن بشریت آورد

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ، قرآن را به متن بشریت آورد؛ در سال 56 شمسی، 11 تن حافظ قرآن یافتیم و در مسجد النبی قرآن می خواندند و اعراب نیز تعجب می کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی عصر سه شنبه در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) افزود: مدیر حوزه های علمیه بیان می کرد که در استان قم 3 هزار حافظ قرآن داریم که اگر آمار استان های دیگر را نیز اضافه کنیم واقعا مایه افتخار است.
وی ادامه داد: قرائت و حفظ باید مقدمه فهم مفاهیم باشد و قرآن کریم را باید به انواع گوناگون از جمله ترتیبی و موضوعی تفسیر کرد؛ امیدواریم در این عرصه شاهد رویکرد بهتر و بیشتر جوانان و طلاب باشیم.
آیت الله سبحانی گفت: خدمتی که قرآن کریم به جهان بشریت کرده، هیچ کتابی انجام نداده؛ برای فهم قرآن 24 علم تاسیس شده؛ این ادبیاتی که امروزه در زبان عرب است برای فهم قرآن می باشد؛ در حقیقت قرآن توانسته است معارف و فرهنگی را ایجاد کند.
وی افزود: قرآن توانست تمدن شرک را از بین برده و جای آن را به مدنیت الهی عوض کند و در آن واحد 2 امپراتوری را نابود نماید.
دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی با حضور 71 شرکت کننده از 46 کشور جهان به مدت 3 روز در رشته‌ های قرائت همراه با تفسیر، حفظ کل همراه با تفسیر و خطابه قرآنی در قم برگزار شد.
7406/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com