کد خبر ۵۹۱۵۲ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۸
دبیر رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان:

هفته قم در لبنان، زمینه ساز افزایش تعاملات بین المللی است

قم- ایرنا- دبیر رویداد هفته فرهنگی قم در لبنان گفت: معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی قم ، زمینه ساز تعاملات بین المللی به منظور ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف است.

هادی صالحی عارف روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، زمان برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان را 19 اردیبهشت تا 25 اردیبهشت در شهر نبطیه لبنان اعلام کرد و افزود: توسعه روابط فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و علمی ، ایجاد زمینه مناسب برای تعامل 2 سویه و مستمر بین بخش های مختلف میان قم و لبنان، ارائه ظرفیت های فرهنگی، علمی و اقتصادی ، بستر سازی مناسب برای جذب گردشگری، توریست و دانشجو از لبنان و نیز معرفی ظرفیت های توریست درمانی از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی است.
وی از امضای چندین تفاهم نامه بخش خصوصی فعال قم در حوزه های فرهنگی، علمی و اقتصادی با طرف لبنان خبر داد و گفت: در این رویداد فرهنگی-اقتصادی به منظور گسترش تعاملات همه جانبه میان قم و نبطیه تکیه اصلی بر بخش خصوصی است و بخش دولتی سهم ناچیزی از شرکت کنندگان را خواهند داشت.
صالحی عارف ادامه داد: کارشناسان جذب سرمایه گذاری شهرداری و فعالان اقتصادی قم به منظور معرفی توانمندی ها و ظرفیت های این استان، جذب سرمایه گذار و همچنین امضا تفاهم نامه همکاری همراه این کاروان می باشند.
مدیر هماهنگی امور فرهنگی زائران استانداری قم تاکید کرد: نمایش 104 اثر هنری در رشته های نگارگری، نقاشی، تصویر سازی، پوستر، خوشنویسی و عکس، اجرای نمایش بی کلام با موضوع دفاع از حق و مبارزه با غاصب، اجرای کارگاه زنده و ورکشاب 5 هنرمند در زمینه هنرهای تجسمی و خوشنویسی، معرفی توانمندی ناشران و حوزه چاپ و نشر ، پخش فیلم با موضوع قم شناسایی، اهدای بسته فرهنگی و نیز اجرای تواشیح و قرائت قرآن توسط قاری بین المللی از جمله برنامه های این هفته در لبنان است.
وی با بیان اینکه در این هفته ظرفیت های ملی و بین المللی استان قم معرفی می شود گفت: جامعه الزهرا به عنوان بزرگترین حوزه علمیه بانوان در جهان اسلام مراسمی ویژه فارغ التحصیلان لبنانی خود برگزار می کند ضمن اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب و حوزه علمیه نیز برنامه های ویژه ای در این هفته اجرا خواهند کرد.
صالحی عارف تاکید کرد: دراین رویداد ظرفیت های موسسه های فرهنگی در حوزه نرم افزارهای قرآنی و علوم دینی، تولید کننده بازی های رایانه ای و همچنین موسسه های فعال در حوزه کودک و نوجوان قم معرفی می شود.
وی بسترسازی برای تسهیل حضور زائران لبنانی را از جمله دیگر محورهای مهم هفته فرهنگی قم در لبنان دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری هفته در لبنان شاهد افزایش تعاملات بخش های خصوصی قم و نبطیه در حوزه های آموزش، خدمات در لبنان و همچنین جذب سرمایه گذار و ورود زائران لبنانی به این شهر باشیم.
وی با تاکید بر اینکه خواست قم و نبطیه استمرار، گسترش و تعمیق روابط بین این 2 شهر و نیز پرهیز از اقدام نمایشی است ادامه داد: برای استمرار و پیگیری تفاهم نامه های هفته فرهنگی قم در لبنان، کارگروهی مشترک میان قم و نبطیه تشکیل می شود تا با پیگیری و رفع موانع به دنبال تحقق اهداف و به ثمر رسیدن تفاهم نامه ها باشد.
سالانه 20 میلیون زائر از سراسر و توریست خارجی وارد قم می شوند.
نبطیه یکی از شهرهای جنوبی لبنان است که مساحت آن 1058کیلومتر مربع و دارای 129 شهر و روستا است.
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com