کد خبر ۵۹۱۵۴ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۶
استاد عالی حوزه علمیه قم:

برخی امروز جریان مذاکره با آمریکا را تقویت می‌کنند/ ایجاد جریان فکری مقابل ولی‌فقیه، راه سفیانی ‌رفتن است

استاد عالی حوزه علمیه قم گفت: برخی امروز جریان مذاکره با آمریکا را تقویت می‌کنند در حالی که کوتاه‌ آمدن مقابل استکبار چیزی جز ذلت ندارد.

آیت‌الله علی‌اکبر سیفی‌مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان در حاشیه سفر به این استان اظهار داشت: وقتی ولی‌فقیه ایده‌ای مطرح می‌کنند و کسی در مقابل آن جریان‌سازی می‌کند، دیگر نمی‌توان حرفی زد؛ ما امروز از قرآن می‌گوییم که می‌فرماید قول پاکیزه و طیب بگویید که علما در مرحله اول بازخواست هستند.

وی تصریح کرد: خدا در آخر سوره «مجادله» می‌فرماید کسی هرگز نمی‌تواند مؤمن باشد، چنانچه این صفت را داشته و به آن علاقه و پیوند داشته باشد.

استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: از کسی که در مقابل رسول خدا (ص)، ستیزه و جریان‌سازی می‌کند که در زمان رسول خدا (ص) هم این‌گونه بود و روایات و آیاتی داریم که شأن نزول آن جریان‌سازی برخی برابر پیامبر گرامی اسلام (ص) بوده است، انتظاری نمی‌توان داشت.

سیفی‌مازندرانی اضافه کرد: سفیانی یک تفکر و جریان است که از ابتدای اسلام بوده و اکنون نیز این جریان فکری است که بیان می‌کند جریان فکری نبی‌اکرم (ص) نقدپذیری دارد؛ این امر درست نیست و این جریان‌سازی فکری مقابل ولی‌امر خطرناک است.

وی گفت: ولایت‌فقیه از جانب رسول گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) قرار داده شده و ایجاد جریان فکری مقابل ولی‌فقیه به معنای راه سفیانی ‌رفتن است.

استاد عالی حوزه علمیه قم اضافه کرد: برخی امروز جریان مذاکره با آمریکا را تقویت می‌کنند و نامه منفعلانه به سران استکبار می‌دهند؛ کوتاه‌ آمدن مقابل استکبار چیزی جز ذلت ندارد؛ این‌ها جریانی مقابل فکر ولی‌امر فعلی است.

سیفی‌مازندرانی بیان داشت: بی‌اعتنایی به شرایط نه‌گانه برجام و امتیاز دادن به‌جای نرمش قهرمانانه از امور منفی است. نباید متن برجام به نحوی تنظیم می‌شد که برخی خودشان خواستند و تعریف کردند و این نرمش منفعلانه است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، ما نمی‌توانیم حرکت مهمی در جهت شکوفایی اقتصاد داشته باشیم؛ یعنی قلم دست آن‌هاست و به نفع خودشان می‌چرخانند و باید به این امر توجه کرد.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: وقتی رهبری در ابتدای مذاکرات 9 شرط گذاشتند و عده‌ای عمل نکردند و به‌گونه‌ای این شرایط را بایکوت کردند، سرانجام خوب نخواهد بود.

سیفی‌مازندرانی اضافه کرد: قرآن مجید بیان می‌کند وقتی عهدنامه می‌نویسیم، باید به‌گونه‌ای باشد که از دشمنان شما پشتیبانی نکند؛ درصورتی‌که برخی دشمنان ما هستند و جریان مقابل ولایت را تقویت می‌کنند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com