کد خبر ۵۹۲۱۱ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹

همایش کشوری دانش آموزش محتوای دینی و قرآنی دوره ابتدایی برگزار شد

گروه فعالیت های قرآنی ــ همایش کشوری دانش موضوعی-تربیتی، دانش آموزش قرآن دوره ابتدایی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان قم و در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم؛ حجت‌الاسلام زارعی رضایی سرپرست مدیریت پردیس های فرهنگیان استان قم، هدف از برگزاری این همایش را بالا بردن کیفیت اموزش قرآن به دانش اموزان برشمرد.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت محور برای تربیت معلم در طراز جمهوری اسلامی است.
سپس پیام آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مرجع عالیقدر تقلید توسط نماینده ایشان قرائت شد.
درقسمتی ازاین پیام با اشاره به نکاتی که جناب لقمان به فرزندش می آموختند گفته شد آموزش مفاهیم دینی باید از خانواده شروع شود.
سپس سخنران اصلی همایش دکتر خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور به سخنرانی پرداخت
وی گفت: در دو سال اخیر این سی وچهارمین همایشی است که در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود هم چنین شهر قم قبل از اسلام هم شهر مذهبی بوده ومردمش متدین بودهند ودر خاک فرج هم آثار باقیمانده از آن دوران وجود دارد.

وی با اشاره به حدیث امیرالمومنین مبنی فرصت را دریاب پیش از آنکه از دست دادنش موجب اندوه شود گفت: در تحقیقات روانشناسی ثابت شده وقتی شخص بدون هیچ دلیلی احساس ناراحتی می کند یا غم مبهمی دارد به خاطر آن است که فرصتی را از دست داده است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان بیان  کرد: کتاب قرآن، کتاب راه و نقشه است وهمچنین کتاب عمل کردن است، نود درصد آیات قرآن، آیات زندگی است، و درقرآن بین300 تا 1000 قصه ریز و درشت امده است.
وی تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم قران را بخشی از زندگیمان کنیم در قران درمان دردهای بی نهایت انسان وجود دارد.
در پایان این مراسم از صاحبان مقالات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com