کد خبر ۵۹۲۲۲ انتشار : ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۲

نخستین فروشگاه عرضه سوهان قم در آمریکا افتتاح می شود

قم-ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: نخستین فروشگاه عرضه سوهان این استان در شهر نیویورک آمریکا نیمه شعبان امسال افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، امیر طیبی نژاد روز چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 97 در سالن امام جواد(ع) استانداری ، با بیان اینکه راه صادرات سوهان به کشورهای اروپایی و آمریکایی باز شده است، افزود: با پیگیری های خوشه سوهان قم این فروشگاه به صورت دائمی اقدام به عرضه مستقیم سوهان می نماید.
وی با بیان اینکه سوهان درحال تبدیل شدن به یکی از مهمترین سوغاتی های کشور است افزود: برای نخستین بار در ماه های گذشته 12 تن انواع سوهان به کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا صادر شده است.
سوهان با 100 سال قدمت، مهمترین سوغات و نماد قم به شمار می رود. بیش از 800 واحد تولید، توزیع و فروش سوهان در این استان وجود دارد که سالانه پنج هزار تن سوهان تولید و در بازارهای داخلی و خارجی توزیع می کند.
در واحدهای تولید و توزیع سوهان قم بیش از 4 هزار تن مشغول به کار هستند.
وی در ادامه با اشاره به توسعه زیرساخت های صنعتی قم گفت: سال گذشته با وجود رکود در تولید و صنعت، 197 هکتار از زمین های شهرک های صنعتی قم به سرمایه گذاران کشور داده شده که این موضوع حدود 3 برابر بیشتر از بهترین سال های رونق اقتصادی است.
طیبی نژاد، با تاکید بر ضرورت تکیه به ظرفیت های درونی استان گفت: خوشه های چوب و مبلمان قم 60 درصد تولیدات چوب و مبلمان کشور را به خود اختصاص داده و هم اکنون 40 هزار شغل در استان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار صنایع مبلمان قم به کشور لهستان به عنوان یکی از قطب های تولید کننده صنایع چوبی دنیا، صادر شده است.
وی با بیان اینکه کیفیت کالا باید در شان و منزلت مصرف کننده داخلی باشد گفت: نظارت بر حسن اجرای ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی استان، استانداردسازی و بالابردن امکانات و دستگاه های واحدهای تولیدی، برداشتن موانع و کاهش بروکراسی اداری از جمله اقدام هایی است که باید در راستای ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها تولید مورد تاکید قرار گیرد.
طیبی نژاد با انتقاد از بروکراسی اداری و موانع متعدد در پیش پای تولیدکنندگان افزود: بخش مهمی از افزایش هزینه تمام شده کالای داخلی گرفتاری های متعددی است که برای تولیدکنندگان ایجاد شده به همین دلیل تنها راه رونق تولید رفع این موانع است.
7404/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com