کد خبر ۵۹۲۸۱ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:

حمایت از کالای ایرانی نیازمند نوسازی واحدهای صنعتی است

قم – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی باید تجهیزات و ماشین آلات واحدهای صنعتی، نوسازی و دستگاه های قدیمی کنار گذاشته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم محمود سیجانی روز پنجشنبه در گفت و گویی، بیان کرد: بیشتر واحدهای صنعتی فعال در استان قم را صنایع پیشرفته و مدرن تشکیل می دهد که به ماشین آلات روز دنیا مجهز هستند که همین مساله زمینه را برای تولید کالای باکیفیت ایرانی فراهم آورده است.
وی افزود: زمانی که واحدهای صنعتی به تجهیزات مدرن مجهز باشند می توانند در مدت کوتاهی و با صرف هزینه کمتری نسبت به سایر واحدهای قدیمی، فرآیند تولید خود را به انجام رسانند و همین نکته موجب بالا رفتن قابلیت رقابت پذیری آنان در بازارهای داخلی و بین المللی می شود.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که شکل ظاهری محصول اهمیت بسیار زیادی در فرآیند اسقبال مشتری از آن دارد؛ استفاده از دستگاه های بسته بندی جدید در واحدهای صنعتی استان نیز یکی دیگر از پیش نیازهای حمایت از کالای ایرانی است که می تواند بازار فروش محصول های تولید شده در داخل کشور را رونق بخشد.
سیجانی گفت: استفاده از تجهیزات نوین در کارخانه ها باعث کاهش ضایعات تولید می شود و همین نکته می تواند قیمت تمام شده کالای ایرانی را تا میزان قابل توجهی کاهش دهد.
وی بیان کرد: سیاست دولت حمایت از واحدهای صنعتی برای نوسازی ماشین آلات و تجهیز آنان به دستگاه های جدید است و در همین رابطه از سال گذشته، تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات واحدهای صنعتی نیز پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در قم نیز این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با نظر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و تدوین راهکارهای لازم، در سال جاری پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در اولویت قرار می گیرد و متقاضیان می توانند درخواست های خود در این بخش را در سامانه بهین یاب ثبت کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، با تشکر از همکاری بانک های عامل استان برای پرداخت تسهیلات رونق تولید، گفت: کاهش نرخ تسهیلات در این بخش و به خصوص در حوزه بازسازی و نوسازی ماشین آلات یک ضرورت است، چرا که استفاده از تسهیلات در این زمینه با وجود نرخ های کنونی برای تولید کنندگان توجیح اقتصادی ندارد.
وی افزود: اگر بخواهیم کالای ایرانی بیش از پیش مورد توجه مردم قرار بگیرد باید به دنبال ارتقا فرآیند تولید آن باشیم و نوسازی ماشین آلات مهمترین اقدامی است که در این بخش می توانیم انجام دهیم، بنابراین همکاری بیشتر بانک ها در این زمینه یک ضرورت ملی است.
تاکنون 117 واحد صنعتی استان قم بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای تامین سرمایه ثابت و درگردش و همچنین نوسازی ماشین آلات خود دریافت کرده اند.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که 94 درصد به بخش صنایع کوچک اختصاص یافته است؛ از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است.
قم دارای 7 شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) -قنوات- و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و 4 ناحیه صنعتی خورآباد، سیرو، دستجرد و طغرود است.
7405/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com