کد خبر ۵۹۳۴۳ انتشار : ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴

قم شادمان میلاد جوان رشید دشت کربلا

شهر بانوی کرامت در زاد روز فرخنده جوان رشید دشت کربلا حضرت علی اکبر(ع)لیلا و روز جوان غرق در بزم و سرور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛شهر مقدس قم در سالروز میلاد علی اکبر امام حسین علیه السلام حال و هوای ویژه ای به خود گرفته،بارگاه ملکوتی بانوی آفتاب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مملو از شیفتگان خاندان عصمت و طهارت است که خود را به این مکان سراسر نور رسانده تا میلاد حضرت علی اکبر را به بانوی کرامت تبریک بگویند.

محافل جشن و شادمانی به ویژه با حضور جوانان که این روز به نام روز جوان نامگذاری شده در حرم مطهر،مسجد مقدس جمکران،بقاع متبرکه وجای جای شهر از شب گذشته و امروز برپا است.

  جشنی  ویژه بانوان جوان در مصلی قدس قم برگزار شد،اجرای مولودی، تواشیح، سرود و برنامه های طنز بخشی از این برنامه شاد و مفرح بود که مورد توجه بانوان حاضر در مراسم قرار گرفت.

قم شادمان میلاد جوان رشید دشت کربلا

حضرت علی بن الحسین (علی اکبر (ع)) فرزند بزرگ امام حسین در 11 شعبان سال 33 هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود. مادر بزرگوار وی لیلا دختر ابی مره است

حضرت علی اکبر(ع) شبیه‌ترین انسان‌ها در کمالات انسانی، معنوی، خلقت، آفرینش و سخنوری به پیامبر اکرم(ص) بودند.

روز عاشورا پس از شهادت یاران امام، اولین کسی که اجازه میدان طلبید تا جان را فدای دین کند، او بود.این جوان رشید در کربلا با کمال رشادت به میدان آمد و به اندازه‌ای جایگاه والایی در پشتیبانی از ولایت داشت که امام حسین(ع) با شهادت ایشان احساس تنهایی کردند.

حضرت علی اکبر، نزدیکترین شهیدی است که با امام حسین دفن شده است. مدفن او پایین پای اباعبد الله الحسین قرار دارد و به این خاطر ضریح امام شش گوشه است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com