کد خبر ۵۹۳۹۸ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۱

حرم مطهر آماده همکاری با جشنواره ملی مهدویت است

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ملی مهدویت توسط جهاددانشگاهی واحد استان قم، این جشنواره را فاخر و ارزشمند دانست و از آمادگی مسجد برای همکاری در برگزاری این همایش خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین فلاح هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم که در ستاد تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) برگزار شد گفت: خوشبختانه جهاددانشگاهی نهادی است که خدمات ارزشمندی به نظام اسلامی و مردم ارایه کرده است.
وی افزود: حرم مطهر نیز دارای ظرفیت های گسترده فکری و فرهنگی و اجرایی است که می توانیم در بسیاری از عرصه ها با جهاددانشگاهی مشارکت کنیم؛ در برگزاری برخی کارگاه‎ها، جلسات، حوزه نمایشگاه‎ها و.... می توانیم از ظرفیت جهاددانشگاهی بهره ببریم.
فلاح برگزاری جشنواره ملی مهدویت توسط جهاددانشگاهی را امری مبارک دانست و گفت: حرم مطهر نیز در زمینه‎های مختلف می تواند زمینه هایی را برای کمک به این جشنواره فراهم کند.
وی گفت: می توان شرایطی را فراهم کرد که از مجموعه آثار تولید شده حرم نیز در حوزه مهدویت در این جشنواره استفاده کرد؛ همچنین کارشناسان مذهبی فعال در مسجد نیز در اتاق فکر این جشنواره حضور جدی داشته باشند.
معاون فرهنگی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) بیان کرد: یکی از عرصه هایی که این جشنواره باید به آن بپردازد، استفاده از هنر برای اثربخشی بیشتر به برنامه‎ها است؛ محتوای فاخر تولید شده در مراکز پژوهشی باید در چنین جشنواره هایی به زبان هنر مانا و ماندگار شود.
وی گفت: به عنوان مثال نقش برخی از شهرها در فرایند ظهور در منابع موجود است و به همین دلیل است که باید بر این مساله تاکید بسیار داشته باشیم و نقش قم در ظهور را بیش از پیش برای مردم بیان کنیم.
وی اظهارکرد: در زمینه پاسخ به شبهاتی که امروز پیرامون مهدویت طرح می شود نیز باید تلاش بیشتری انجام شود؛ روش شیخ صدوق در پاسخ به شبهات روش بسیار خوبی بود زیرا ایشان از فرایند زندگی همه انبیا تا ائمه را بیان می کرد و در این مسیر خود به خود صدها شبهه پاسخ داده می شد.
وی تصریح کرد: از جمله شبهاتی که در این عرصه و با این فرایند به شکل طبیعی پاسخ داده می شد می توان به مساله امامت، رهبری، وجوب رهبر الهی برای هر امت در هر زمان، مساله غیبت که برای بسیاری از اولیاالله و امت ها رخ داده بود، مساله ظهور، دلایل و عوامل غیبت و ظهور، عمر طولانی حضرت و... اشاره کرد.
فلاح در ادامه به ارایه پیشنهاداتی جهت همکاری بیشتر حرم با این جشنواره پرداخت و در نهایت بر لزوم همکاری بیشتر و فعالانه جهاددانشگاهی در دهه کرامت پیش رو تاکید کرد.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com