کد خبر ۵۹۵۵۲ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲
مدیرعامل سازمان بهسازی،نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد؛

تبدیل قبرستان نو قم به فضای سبز شهری و مراکز خدماتی

خاکی گفت:چنانچه۱۳۰ واحد مغازه تجاری این قبرستان تملک شود می‌توان جهت فضاسازی شهری و ایجاد فضای سبز و مراکز خدماتی به زائران و مجاوران اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علیرضا خاکی،مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به طرح‌هایی که برای بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیش بینی شده است،گفت: با توجه به افزایش حضور زائران و نیاز حرم مطهر به گسترش فضای معنوی، خدماتی و شهری پیرامون، طرح‌های بهسازی در اطراف حرم پیش بینی شده که این با توجه به زائرپذیر بودن شهر قم یکی از ملزومات است.

وی عنوان کرد: رویکرد بهسازی پیرامون حرم مطابق طرح تفصیلی تعریف شده بازسازی جهت ایجاد فضای مناسب برای زیارت و تحصیل علوم دینی است.

وی با اشاره به اینکه قبرستان نو نزدیکترین محل به حرم حضرت معصومه(س) جهت افزایش فضای معنوی، شهری و خدماتی است، افزود: چنانچه ۱۳۰ واحد مغازه تجاری این قبرستان تملک شود چیزی حدود هشت هزار مترمربع فضا برای بهسازی و گسترش فضای حرم آزاد می‌شود که می‌توان جهت فضاسازی شهری و ایجاد فضای سبز و مراکز خدماتی به زائران و مجاوران اقدام کرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان کرد:بر اساس طرح‌های تعریف شده قبرهای قبرستان نو یکسان سازی شده و مقبره افراد شاخص هم فضاسازی می‌شود.

خاکی در ادامه افزود: ابتدای خیابان چهارمردان و خیابان ارم هم که به پیاده راه تبدیل شده است در آینده نزدیک کف سازی می‌شود تا عبور و مرور زائران با سهولت بهتری ادامه داشته باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com