کد خبر ۵۹۶۷۵ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تامین حداقل معیشت کارگران در اولویت برنامه های دولت باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم افزایش بیشتر حقوق و دستمزد کارگران جامعه به ویژه با توجه به شرایط کنونی اقتصادی تاکید کرد و گفت: تامین حداقل معیشت کارگران در اولویت برنامه های دولت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با قم فردا با اشاره به روز جهانی کارگر، اظهار داشت: تلاش در حل مشکلات کارگران و توجه به این قشر از موارد مورد تاکید آموزه های دینی ما می باشد.

وی ادامه داد:در اسلام کارگر و افرادی که برای کسب رزق و روزی حلال برای خانواده خود تلاش می کند مانند فردی است که در راه خدا جهاد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز حرکت چرخ اقتصاد و صنعت در کشور بر دوش این قشر می باشد، تاکید کرد:باید به این قشر جامعه توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: بایدحداقل حقوق کارگران افزایش یابد تا بتوانند در شرایط سخت اقتصادی کنونی یک مقدار بهتر زندگی کنند.

این استاد حوزه با اشاره به اولویت افزایش حقوق کارگران ، خاطرنشان کرد:به جای آن که ما بیاییم حقوق کسانی که حقوق های ده میلیونی و بالاتر می گیرند را افزایش دهیم، لازم است که حقوق و دستمزد کارگرانی که با حداقل نهصد هزار تومان یا یک میلیون تومان زندگی می کنند را افزایش دهیم.

وی ابراز داشت: آنچه ضرورت دارد این که عدالت باید نسبت به همه اقشار جامعه به خصوص قشر زحمت کش کارگر رعایت شود و در این باره در درجه اول مسئولان و تصمیم گیران وظیفه و رسالت برعهده دارند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com