کد خبر ۵۹۷۰۳ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۸

لاریجانی: تامین زیرساخت‌های خدماتی در قم دنبال می‌شود

قم - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های شهر مقدس قم درحال پیگیری است و تلاش‌های لازم برای ارائه خدمات مختلف به زائران حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و تامین زیرساخت‌های خدماتی ویژه زائران دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا از مرکز خبر حوزه، علی لاریجانی عصر سه شنبه در دیدار تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در قم با بیان این که تکمیل مترو قم زیرساختی ضروری برای این شهر است، اضافه کرد: بودجه لازم برای مترو درنظر گرفته شده است و امیدواریم با تلاش مسئولان و حمایت مردم بتوانیم این طرح را به نتیجه برسانیم.
عملیات اجرایی احداث خط یک مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد، این خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم نیز مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
وی بر افزایش کمی و کیفی بیمارستان‌های قم نیز یاد کرد و گفت: وضعیت بهداشت و درمان قم طی این سال‌ها پیشرفت قابل توجهی داشته است.
وی با تاکید بر این که برخی از روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند، تصریح کرد: با توجه به این که روستاها بخشی از چرخه اقتصاد را به خود اختصاص داده‌اند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند، در این راستا از صندوق توسعه 1.5 میلیارد دلار قرض گرفته شد و معادل این مبلغ را نیز بانک‌ها اختصاص داده‌اند تا تسهیلات لازم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد و این افراد بتوانند در نزدیکی روستا طرح‌های مختلف اشتغال‌زایی را دنبال کنند.
لاریجانی با اشاره به این که استان قم روستاهای زیادی ندارد، عنوان کرد: با این وجود تلاش می‌کنیم تا تسهیلات و طرح های سرمایه‌گذاری لازم برای این روستاها جذب شود تا بتوانیم در این استان نیز به توسعه موردنظر برسیم.
وی ادامه داد: هر چند مشکلات اقتصادی کشور زیاد است، اما مجلس شورای اسلامی به وضعیت استان‌های مختلف کشور توجه می‌کند تا بتواند مشکلات مردم را رفع کند.

** قم باید به‌عنوان الگو در سطح کشور معرفی شود
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار با تاکید بر این که قم باید در عرصه‌های مختلف به‌عنوان الگویی در عرصه‌های مختلف در سطح کشور معرفی شود، گفت: این شهر ظرفیت‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است که باید با همت مردم و مسئولان از این ظرفیت‌ها به شیوه مطلوب استفاده شود.
آیت الله سید محمد سعیدی با اشاره به اقدام های انجام شده در راستای توسعه شهر مقدس قم اظهار کرد:‌ هر چند برای توسعه این شهر تلاش‌های بسیاری انجام شده است، اما بازهم جای پیشرفت‌های گسترده‌تر در این شهر وجود دارد.
وی ضمن تقدیر از اختصاص اعتبارات ویژه برای ایجاد اشتغال در روستاها اضافه کرد: نظارت بر ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این تسهیلات به شیوه مطلوب استفاده کرد.
امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده شود تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم؛ متانت، حوصله و صبر داشتن نیز در راستای رفع مشکلات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
1175 /

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com