کد خبر ۵۹۷۳۴ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۲
33 سال پیش در چنین روزی

درگیری ارتش و شبه نظامیان در بیروت

واحدهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فالانژ بعدازظهر دیروز در تپه های مشرف به بیروت به نبرد پرداختند.

رخدادهای 13 اردیبهشت 64

چکیده:

آیت الله جنتی درباره نفوذ افراد ناباب و ناصالح در مراکز حساس و پست های انقلابی هشدار داد.

 

آیت الله امامی کاشانی: ملت ما مصمم به ادامه جنگ است.

 

سرپرست هلال احمر: کشتی حامل 9 هزار تن کمک های غذایی و پوشاکی ایران پس فردا عازم تانزانیا و موزامبیک می شود.

 

نبرد شبه نظامیان رقیب در بیروت از سرگرفته شد.

 

آیت الله جنتی: غفلت هاست که انقلاب را از بین می برد

در آستانه ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان نماز وحدت بخش جمعه این هفته قم با حضور اقشار مختلف مردم به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت قم در دبیرستان امام صادق(ع) و خیابان های اطرف اقامه شد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: انقلاب فرزندان خود را نمی خورد بلکه غفلت هاست که انقلاب را از بین می برد. باید توجه داشت که عناصر ناباب و فاسد انقلاب را در دست نگیرند.

امام جمعه موقت قم افزود: اگر عناصر ناباب و فاسد در پست های حساس جای بگیرند آنها فرزندان انقلاب را از بین می برند و اگر چنین شود آنگاه همه کسانی که به زور وارد این انقلاب شده اند بچه های انقلاب را به شلاق و زندان و اعدام محکوم می کنند.

آیت الله جنتی خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی اظهار داشت: انتظار داشتم در مقابل بیان این حرف ها یک مسئول بپرسد که این عناصر فاسد چه کسانی هستند اما متاسفانه تاکنون هیچ کس چنین سوالی را نکرده است. البته امروز قدرت در دست اسلام و در راس آن حضرت امام است ولی عناصر فرصت طلب در پی آنند تا افراد خوب را کنار بزنند.(1)

 

آیت الله امامی کاشانی: ملت مصمم به ادامه جنگ هستند

در آستانه نیمه شعبان روز ولادت باسعادت قائم آل محمد حضرت مهدی (عج) آئین عبادی، سیاسی پرشکوه نماز جمعه این هفته تهران با حضور گسترده امت شهیدپرور تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تحولات جنگ گفت: جنگ را برای این بر ما تحمیل کردند که حرکت اسلامی در منطقه شروع شده بود و آنها می خواستند این حرکت را خفه کنند و از 22 بهمن 57 تمهیداتی کردند و همه به شکست انجامید و سرانجام در نیمه دوم 59 رژیم مزدور عراق را وادار به حمله به جمهوری اسلامی ایران نمودند.

امام جمعه موقت تهران افزود: همانطور که فکر می کردند انقلاب اسلامی با جنگ از بین می رود و جنگ می تواند انقلاب را منزوی کند الان فکر کرده اند که صلح را تحمیل نموده و از طریق صلح انقلاب اسلامی را از بین ببرند. اما ملت ما به طور یک پارچه به دنبال امام عزیزمان مصمم به ادامه جنگ تا پیروزی هستند.(2)

 

ارسال محموله 9 هزار تنی کمک های ایران به تانزانیا و موزامبیک

دکتر وحید دستجردی سرپرست جمعیت هلال احمر با شرکت در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی پیرامون چگونگی کمک های جمهوری اسلامی ایران به کشورهای قحطی زده آفریقایی مطالبی را اظهار کرد.

وی گفت: پس از ارسال اولین محموله 5200 تنی حامل مواد غذائی، دارویی و پوشاکی به کشور قحطی زده اتیوپی دومین محموله 9 هزار تنی حامل مواد غذایی، خوراکی و پوشاک جمهوری اسلامی ایران رهسپار چهار بند زنگبار، دارالسلام در تانزانیا و بایراوماپوتو در موزامبیک خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر 600 تن دارو نیز آماده است که پس از اعلام آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای غرب آفریقا مانند نیجر، مالی، گینه و غنا و  سیرالئون ارسال خواهد شد.(3)

 

درگیری ارتش و شبه نظامیان در بیروت

واحدهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فالانژ بعدازظهر دیروز در تپه های مشرف به بیروت به نبرد پرداختند. هنوز گزارشی از تلفات این درگیری ها نرسیده است رادیو صدای لبنان اعلام کرد گلوله های شلیک شده توسط توپخانه دروزی ها در نزدیکی کاخ «امین جمیل» رئیس جهور لبنان اصابت کرده است. به گفته این رادیو گلوله های دیگری نیز به نزدیکی وزارت دفاع اصابت کرد. نبردها در اطراف بیروت و جنوب لبنان بیش از یک هفته است که جریان دارد و گسترده تر نیز شده است. آمار پلیس نشان می دهد که در درگیری های یک هفته گذشته بیروت تاکنون 16 نفر کشته و 311 نفر زخمی شده اند. بر اساس گزارش ها شورشیان فالانژ طرح صلح ولید جنبلاط را رد کرده اند ارتش لبنان نیز به دستور ژنرال میشل عون فرمانده ارتش در بیروت به حال آماده باش درآمده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 14 اردیبهشت 64، ص 21
2. جمهوری اسلامی، 14 اردیبهشت 64، ص 8
3. کیهان، 14 اردیبهشت 64، ص 22
4. اطلاعات، 14 اردیبهشت 64، ص 20

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com