کد خبر ۵۹۷۳۸ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۴

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از "شیعه نیوز"، عملیات اجرایی احداث بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی( نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی) و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر حسن قاضی زاده هاشمی در قم آغاز شد.
حاج علاء الدین نجف رئیس هیئت مدیره بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب به نمایندگی حجت الاسلام و المسلمین  حاج سید جواد شهرستانی، تشریف فرمایی همه میهمانان، به ویژه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهندس صادقی استاندار قم را خیرمقدم گفت.
او به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی بیمارستان و برنامه های آتی پرداخت و بیان داشت: تردیدی ندارم که اغلب حاضران، با گستردگی و تنوع اقدامات و فعالیت های علمی و فرهنگی، خدماتی و درمانی، عمرانی و ساختمانی مجموعه های تحت اشراف آیت الله العظمی سیستانی آشنایی دارند و نام بسیاری از این مؤسسات را شنیده و بسیاری از آنها را چه در شهر قم و چه در اقصی نقاط جهان، ملاحظه کرده اند.
رئیس هیئت مدیره این بیمارستان ادامه داد: در همین راستا و در ادامه ی این فعالیت های گسترده و متنوع، اینک، همزمان با میلاد حضرت مهدی موعود (عجل الله) عملیات ساختمانی و اجرایی یکی دیگر از این نهادهای خیریه یعنی بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب آغاز می شود و امید است در آینده ای نزدیک، شاهد بهره برداری از بخش های مختلف آن، جهت خدمت رسانی به مردم شریف بوده و بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیازهای درمانی آنان باشیم.
او عنوان کرد: نیازهای مردم، به ویژه اقشار کم درآمد، به مراکز گوناگون درمانی و خدمات پزشکی و کمبود چشمگیر این مراکز در استان قم، در کنار تجربه ی موفق راه اندازی مرکز تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه (علیه السلام)، درمانگاه خیریه امام صادق علیه السلام در قم، و بیمارستان فوق تخصصی حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نجف اشرف و همچنین دیگر مراکز درمانی در سایر نقاط کشور، مجموعه تحت اشراف مقام عالی مرجعیت و نیز حمایت ها و هدایت های معنوی و مادی حجه الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی، را بر آن داشت که با همت و یاری خیراندیشان و مساعدت مقامات و مسئولان استانی به احداث مجموعه ای بیندیشد که بتواند موجبات آسایش و آرامش فکری و اطمینان خاطر بیماران را فراهم آورد و با به کار گیری کادر پزشکی، درمانی و پرستارانی مجرب در فضایی پاکیزه و آراسته به اخلاق نیکوی اسلامی را، جهت طی کردن دوران درمان و نقاهت بیماران ایجاد کند.
علاء الدین نجف، در خصوص روند خریداری و ساخت این بیمارستان عنوان کرد: پس از اختصاص و خریداری این زمین، به مساحت ۳۵۰۰۰ متر مربع، و بعد از گذراندن مراحل اداری و قانونی و حقوقی، نقشه های ساختمانی این بیمارستان بزرگ برای ۴۷۰۰۰ هزار متر مربع زیربنا تهیه شد که بلافاصله، پس از کسب اجازه، از حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی، عملیات ساختمانی آن، با سرعت و دقت، آغاز خواهد شد.
ساخت بیمارستان از سنن حسنه مرجعیت شیعه است
دکتر علی لاریجانی نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصص ومرکزفوق تخصصی قلب ضمن تقدیر و تشکر از اقدام حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ساخت بیمارستان فوق تخصصی قلب در شهر قم ابراز داشت: سنت خوبی از گذشته در قم وجود داشته که مراجع تقلید در ساخت بیمارستان نقش داشته‌اند و مرحوم آیت‌الله حائری و سپس آیت‌الله گلیایگانی این کار را انجام داده‌اند که بیانگر توجه مراجع تقلید به موضوع درمان و سلامت مردم است.
او تصریح کرد:نماینده تام الاختیار آیت‌الله العظمی سیستانی دستور ساخت بیمارستان با کیفیتی را در شهر قم داده‌اند که بیانگر این است که سنت حسنه ساخت بیمارستان همچنان وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر بهداشت این فکر را دنبال می‌کنند که زیرساخت‌های بخش درمان تقویت شود که این امر جای تقدیر دارد و در زمینه ساخت بیمارستان هزار تختخوابی قم نیز کارها در حال پیگیری است.
او ادامه داد: از آقای شهرستانی خواهش می‌کنم که کار ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب شهر قم در بخش‌های مختلف با سرعت پیگیری شود البته همت حجت‌الاسلام شهرستانی بلند است و در ساخت بیمارستان و درمانگاه کارهای خوبی از لحاظ پشتیبانی انجام داده است و در محله نیروگاه قم نیز این موضوعات صورت گرفته البته ایشان طرحی را نیز برای ساخت کتابخانه‌های تخصصی دارند که ایشان برای توسعه و آبادانی قم و البته برای همه جای دنیا مثبت است.
دکتر لاریجانی با اشاره به نقش و حمایت‌های آیت الله العظمی سیستانی در زمینه توسعه و آبادانی گفت: آیت‌الله سیستانی و مرجعیت نقش موثری در بسیج مردم عراق برای مقابله با داعش داشته‌اند و این نقش مهم باعث شد که با تروریست‌ها مبارزه جدی شود و از دولت عراق صیانت شود البته ایشان به همه مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا کمک می‌کنند.
او عنوان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد که مانع سرعت توسعه می‌شود اما باید توجه کرد زمینه‌های جهش نیز وجود دارد چرا که نیروهای مستعد و ظرفیت‌ها در کشور وجود دارد و با توجه به موضوع ظهور باید با امیدواری گام برداشت.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاه در صحنه بین‌الملل کارهایی انجام می‌شود تا اراده‌ها سست شود و کشور به سوی رفاه و آبادانی نرود اما باید با همکاری و صمیمیت برای آبادانی کشور و رفع مشکلات تلاش کرد و در این راه صمیمیت و همت داشت.
او افزود: بنده به حجت الاسلام شهرستانی گفتم که بنده خیلی اهل کلنگ‌زنی نیستم چرا که موضوع کلنگ‌زنی در کشور خیلی خوش سابقه نیست و کارهایی که به طور مثال باید در عرض ۳ یا ۴ سال تمام شود گاها تا ۱۵ سال طول می‌کشد اما چون آقای شهرستانی را می‌شناسم و ایشان گفته‌اند این پروژه حدودا ۳ سال به پایان می‌رسد بنده حاضر شدم در مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان شرکت کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، خیرین در بخش بهداشت و درمان و سایر دست‌اندرکاران ساخت بیمارستان قدردانی کرد.
تاب آوری مردم در مقابل فقدان دارو و خدمات درمانی به حداقل می رسد
حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سخنانی بیان کرد: همه در شهر قم تلاش می‌کنند تا مشکل مردم در بحث رفاه اجتماعی سامان پیدا کند، بر این اساس، هزاران تخت بیمارستانی، در چند سال آینده در قم به بهره‌برداری می‌رسد.
او با اشاره به دیگر پروژه های درمانی در قم گفت: بیمارستان امیرالمومنین(ع) با سرمایه گذاری مرحوم آیت الله خوانساری و فرزاندان ایشان در حال ساخت است و بیمارستان هزار تخت خوابی نیز با مشارکت بانک پاسارگاد مراحل اجرایی خود را طی ‌کند و با افتتاح این دو بیمارستان، وضعیت سلامت در استان قم بهبود پیدا می‌کند.
وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی تصریح کرد: بنا بر فرموده رهبری، باید طوری عمل کنیم تا بیماران به جز مشکل بیماری، گرفتاری های دیگری نداشته باشند؛ دولت و مجلس در طول این چند سال در حد توان تلاش کردند تا این بخش از مشکل مردم را حل کنند. مردم ممکن است گرسنگی و بیکاری را تحمل کنند ولی اگر دارو و خدمات درمانی نباشد، تاب آوری آنان به حداقل می‌رسد.
قاضی زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد: این بیمارستان در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و در اختیار زائرین و ساکنین استان قم قرار بگیرد.
او با اشاره به سالروز شهادت، شهید مرتضی مطهری و روز معلم، تصریح کرد: این شهید بزرگ علم و دانش در سالهای دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی با روی گشاده، منطق قوی و شناخت عمیق از اسلام، در مقابل جریان چپ و کمونیست ها ایستادگی کرد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امیدوار بودیم راه ایشان ادامه پیدا کند، ولی باید قبول کنیم تعصب به آموزه های شنیداری و سطحی اندیشی، باعث عوارضی در دانشگاه‌ها و بیرون از دانشگاه‌ها شد.
او خاطرنشان کرد: یکی از آموزه های ایشان این بود که فرهنگ انتظار، به معنای رواج منکر در جامعه نیست و نیاز به مقدماتی دارد و باید در جامعه اسلامی برای ظهور، آمادگی هایی ایجاد شود.
بیمارستان فوق تخصصی قلب به همت دفتر آیت الله العظمی سیستانی در زمینی به مساحت ۳۵ هزار متر مربع و زیربنای ۴۷ هزار متر مربع در ۱۱ طبقه تاسیس خواهد شد.
این بیمارستان، دارای ۳۳۵ تخت بیمارستانی خواهد بود و پیش بینی شده که در مدت سه سال ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد.
بیمارستان تخصصی و مرکز فوق تخصصی قلب، شامل بخش های مختلف مانند، اعصاب و روان، بستری مردان و زنان، زنان و زایمان، آزمایشگاه، تصویربرداری، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، پزشکی هسته ای، پرتو درمانی و فیزیوتراپی است.
در کلنگ زنی بیمارستان، دکتر علی لاریجانی( رییس مجلس شورای اسلامی)،دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، صادقی استاندار قم، اعضای شورای شهر قم و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.
این بیمارستان در انتهای بلوار آیت الله بروجردی واقع شده است.پیش از این هم بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی جوادالائمه(ع)  وبیمارستان خیریه امام صادق(ع) در قم و بیمارستان امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف  توسط دفتر این مرجع تقلید شیعیان ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر

آغاز عملیات احداث بیمارستان تخصصی ومرکزفوق تخصصی قلب در قم+تصاویر
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com