کد خبر ۵۹۷۳۹ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
رئیس هیات شنای قم:

80 درصد استخرهای قم استانداردهای لازم را ندارند

قم- ایرنا- رئیس هیات شنای قم با اشاره به استقبال مردم از استخرهای شنا در فصل گرما گفت: درحال حاضر از مجموعه31 استخر این استان، 25 مورد آن فعال است ولی 80 درصد آنها از ابعاد مختلف از جمله تاسیسات، ایمنی و سازه، استانداردهای لازم را ندارد.

حسین حاجی اسماعیلی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: بیشتر استخرهای استان مربوط به ارگان ها، موسسات، ادارات است.
وی با اشاره به اینکه در فصل گرما روزانه 2 هزار تن در قم از این استخرها استفاده می کنند،گفت: ما نیازمند 50 استخر فعال در استان هستیم که درحال حاضر 6 استخر در حال احداث می باشد که مراحل پایانی خود را طی می کند.
حاجی اسماعیلی با اشاره به برنامه هیات برای آموزش فراگیر شنا در استان گفت: طرح هایی مانند ارائه سوبسید به افراد ضعیف و متوسط جامعه و آموزش رده های مختلف سنی از برنامه های ما برای ارتقای شنای فراگیر در قم است.
وی خاطرنشان کرد: بعد از طرح فراگیر آموزش شنا در استان، به سمت تیم داری و گسترش ورزش قهرمانی در این رشته خواهیم رفت، زیرا استعدادهای بالقوه زیادی در قم برای حضور در مسابقات قهرمان کشوری و تیم ملی وجود دارد که باید بالفعل شود.
وی گفت: مهمترین مشکل هیات شنای استان، بحث نظارت است و باید هیات شنا، اختیارات لازم را برای نظارت بر ساخت و ایمن سازی استخرها را داشته باشد تا برای شناگران قمی اتفاقی نیفتد.
اسماعیلی ادامه داد: تنها آموزش و تیم داری درشنا کافی نیست بلکه باید استخر از اساس استانداردسازی شود، اگر از بعد نظارتی، پروانه های احداث استخر توسط هیات شنا بررسی شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
حاجی اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به فصل گرما، برای مربیان و مدیران استخرها کلاس های توجیهی و آموزشی برگزار می شود.
وی به این نکته اشاره کرد که همه استخرها دارای نیروهای غریق نجات می شوند.
وی از فعالیت 100 مربی فعال و 220 شناگر عضو هیات درقم خبر داد و گفت: در فصل گرما، سالانه حدود چهار هزار تن برای آموزش شنا مراجعه کننده داریم.
7401/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com