کد خبر ۵۹۷۶۳ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵

مراجعه بیش از ۴ هزار ۹۰۰ نفر به پایگاه های امداد و نجات طرح منتظران ظهور

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: همزمان با ایام نیمه شعبان و در اجرای طرح ملی منتظران ظهور تا کنون ۴۹۴۱ هموطن به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر مراجعه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا محمد گل فشان گفت: همزمان با جشن‌های نیمه شعبان و حضور خیل عظیم عاشقان حضرت ولی عصر (عج) در شهر مقدس قم و مسجد جمکران، به منظور ارائه خدمات امدادی و درمانی "طرح ملی منتظران ظهور" جمعیت هلال احمر قم از روز ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و در این طرح، ۴۸۹۵ نفر از خدمات درمانی و امداد و نجات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح ملی منتظران ظهور در ایام نیمه شعبان ارائه خدمات متنوع به زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر بانوی کرامت بود، اظهار کرد: در اجرای این طرح ۴۹۴۱ نفر به پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر مراجعه کردند و ۴۸۹۵ تن از خدمات سرپایی امداد بهره‌مند شدند و ۴۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

گل فشان افزود: در طول این ایام از ۲۴۷ نفر از خدمات نیروهای عملیاتی از جمله ۵۲ پزشک و ۸۰ پرستار و ۱۹۶ امدادگر و نجاتگر خانم و آقا بهره‌مند شدند و در این طرح با به کارگیری خودروهای عملیاتی از جمله ۱۸ آمبولانس و ۱۵ خودروی نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو خودروی ارتباطات، ۱۱ موتورلانس و یک بالگرد و سه کانکس به همراه، هشت خودرو کمک دار سبک، سه مینی بوس و یک کامیون و دو خودروی یخچال دار خدمت رسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح منتظران ظهور جمعیت هلال احمر با تمام قوا حاضر شد، گفت: این تلاش‌ها به همت معاونت‌های درمان و توانبخشی، امداد و نجات، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه‌روزی انجام شده است.

گل فشان با بیان اینکه خدمت به زائران مسجد مقدس جمکران در این ایام توفیق بزرگی است،اظهارکرد: در این راستا تیم‌های جوانان هلال احمر ضمن ارائه خدمات فرهنگی در دو ایستگاه به راهنمایی و هدایت مسافران پرداختند و در بخش دیگر نیز نیروهای ما در حوزه داوطلبان با اجرای طرح دستان باکرامت در خدمت زائران بودند و با ۱۰۰ ویلچر سالمندان و افراد فاقد توان جسمی را از پارکینگ‌ها به مسجد منتقل کردند که این فعالیت ها نماد اقدامات انسان دوستانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به حضور پررنگ بانوان در اجرای این طرح گفت: در این راستا ۱۵ تیم ۳ نفره از خواهران در قالب تیم‌های ثابت و سیار به ارائه خدمات امدادی در نیمه شعبان پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم ارائه خدمات جمعیت هلال احمر در طرح منتظران ظهور تا روز جمعه ادامه دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com