کد خبر ۵۹۸۶۰ انتشار : ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم عنوان کرد؛

ساماندهی ۴۵ گلزار شهید استان قم

سردارهاشمی گفت:۴۵گلزار شهید درقم ساماندهی شده است که بخشی ازآن در شهر قم واقع شده است وشهرداری هاطبق قانون باید بعد از ساماندهی گلزار بحث نگهداری و رسیدگی به گلزارها را دنبال کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردارسیدجواد هاشمی،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، در جمع اعضای شورای اسلامی شهر قم گفت:از جمله این یادواره‌ها یادواره شهید زین الدین و شهدای استان قم،‌ کنگره شهدای روحانیون و یادواره شهدا در روز بزرگداشت شهید و یادواره‌هایی است که در سطح شهر و روستاهای استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: نصب ۳۱۳ تصویر شهید به نام‌های سید مهدی و مهدی و شهدایی که در نیمه شعبان به دنیا آمده یا به شهادت و شهدایی که در وصایایشان نجوای ملکوتی با امام زمان(عج) داشتند، رسیدند،‌ در ایام نیمه شعبان در مسیرهای منتهی به جمکران و خیابان چهارمردان از اقدامات بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

هاشمی عنوان کرد: برگزاری ۱۶۲ نمایشگاه گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش و اعزام ۱۵۰ راوی در مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزشی از دیگر اقدامات ترویجی می‌باشد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از مهمترین رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است،‌۲۰ حسینیه شهید سالانه برگزار کننده ۱۲۰۰ برنامه قرآنی و مذهبی است که توسط والدین معظم شهدا و در منازل شهدا برگزار می‌شود.

سردار هاشمی با اشاره به ۷۲ گلزار شهید در استان قم خواستار همکاری شهرداری در نگهداری و حفظ و حراست از گلزارها شد.

وی تصریح کرد: ۴۵ گلزار شهید در قم ساماندهی شده است که بخشی از آن در شهر قم واقع شده است و شهرداری ها طبق قانون می‌بایست بعد از ساماندهی گلزار بحث نگهداری و رسیدگی به گلزارها را دنبال کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم‌ با اشاره به تشییع و تدفین ۴۵۶ شهید مدافع حرم در قم ادامه داد: گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با ۳۵۰۰ شهید،‌ گلزار شهدای سوم خرداد با ۶۰ شهید، گلزار شهدیا شیخان با ۷۵۰ شهید کلزار امامزاده ابراهیم با ۴۵۰ شهید و ... جز گلزارهای شهری و محوری استان می‌باشد.

وی همچنین به عملکرد بنیاد شهید در حوزه پایش سلامت، برگزاری پنج کمیسیون پزشکی،‌ و در حوزه آموزش پوشش ۳۰۴۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر اشاره کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com