کد خبر ۵۹۸۷۸ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

طرح ممیزی انرژی در مناطق هشتگانه قم اجرا می‌شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از انعقاد قرارداد 2 میلیاردی در زمینه ممیزی انرژی در مناطق هشتگانه قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به اجرای طرح ممیزی انرژی توسط شهرداری قم اظهار داشت: ممیزی انرژی به مقادیر و موقعیت‌های مصرف انرژی در یک فرایند انجام است که طی آن فرصت‌های صرفه جویی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و  روش مناسبی برای انتخاب فرصت‌های صرفه جویی انرژی در سازمان است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: به واسطه ممیزی انرژی زمینه‌های تلفات انرژی شناسایی و در نهایت راه حل‌هایی با توجه به محدودیت‌های مالی و تنگناهای ادارای مشخص می‌شود.

به گفته وی، در ممیزی انرژی بوستان‌ها ، ساختمان‌های وابسته به شهرداری، روشنایی‌ها و آبنماها مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد و با آنالیز تلفات انرژی و هزینه‌ها استخراج می‌شود که با بررسی عملکرد تاسیسات مربوطه تراز مصرف انرژی و تکنیک‌های مدیریت انرژی تجزیه و تحلیل می‌شود.

جوادیان با اشاره به اینکه ممیزی انرژی در سه بخش مصرف، ظرفیت صرفه جویی و راهکارهای کاهش مصرف انجام می‌شود تصریح کرد: مهم‌ترین نتیجه گیری در ممیزی انرژی اطلاعات اولیه گردآوری می‌شود تا برای بهینه سازی انرژی اقدامات لازم انجام شود.

وی از انعقاد قرارداد 2 میلیاردی در زمینه ممیزی انرژی در مناطق هشتگانه قم خبر داد و گفت: طی آن همه انشعابات آب، برق و گاز مناطق شناسایی و قبوضی که از طریق شرکت برق صادر شده بود جمع آوری کردیم و با بررسی 10 دوره قبوض صادرشده نتیجه‌های حاصل از اطلاعات گردآوری شده گزارش اولیه به متصدیان امر اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح اطلاعات به دست آمده گام دوم  ممیزی انرژی است خاطرنشان کرد: در این راستا انشعابات غیرمجاز شناسایی،اصلاح و جمع آوری می‌شود، همچنین انشعابات اضافه در عرصه‌ها نیز جابجا خواهد شد.

اصلاح تعرفه قبوض مورد دیگری بود که جوادیان به آن اشاره کرد و ادامه داد: با این اصلاحات صرفه جویی‌های کلانی در سیستم شهرداری به دنبال دارد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com