کد خبر ۵۹۹۶۴ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷
رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سوالات نمایندگان مشهد و قم از آخوندی در کمیسیون عمران معلق شد

رئیس کمیسیون عمران گفت: سوال نمایندگان قم و مشهد از وزیر راه در کمیسیون معلق شد و نتیجه‌گیری به جلسات آینده موکول شد.

خالقیمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود گفت: این جلسه با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای بررسی دو سوال نمایندگان و بخشنامه‌هایی که آخوندی به استان‌ها درباره نظام مهندسی ارسال کرده بود، برگزار شد.

رضایی‌کوچی ادامه داد: آخوندی در یکی از بخشنامه‌ها اعلام کرده بود که نظام ارجاع نباید توسط نظام مهندسی انجام شود و مالک ‌باید بتواند ناظر ساختمان خود را شخصا انتخاب کند، اما نظام مهندسی معتقد است که ناظر باید توسط نظام مهندسی انتخاب شود و بین مالک و ناظر هیچ‌گونه رابطه مالی و قراردادی نباید وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: نظام مهندسی معتقد است این رابطه مالی و قراردادی میان ناظر و مالک می‌تواند فسادآور باشد، البته نظام مهندسی بر روی واحدهای کوجکتر بحث زیادی ندارد اما اعلام کرد که در بحث انبوه‌سازی این موضوع می‌تواند مفسده‌آمیز بوده و حقوق مردم پایمال شود.

رئیس کمیسیون عمران بیان کرد: در این جلسه رأی‌گیری درباره این مسائل انجام نشد و موضوعات دیگری مبنی براینکه آیا نظام مهندسی حق دارد 5 درصد از مهندسان دریافت و در حساب نظام مهندسی نگهداری کند؟ آیا نظارت عالیه برعهده شهرداری است یا به عهده وزارت راه و شهرسازی؟

رضایی‌کوچی با بیان اینکه پیش از این کمیته‌ای در کمیسیون عمران برای بررسی بخش‌نامه‌های آخوندی به استانها تشکیل شده بود، گفت: در این کمیته ایراداتی به آئین‌نامه وزارت راه گرفته و قرار شد این ایرادات به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه یک هفته مهلت پاسخ‌دهی به این ایرادات را دارد، افزود: ما در جلسه بعدی کمیسیون عمران براساس پاسخ وزارت راه و شهرسازی نسبت به این ایرادات تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهیم.

رئیس کمیسیون عمران همچنین با تاکید به بررسی دو سوال حجت‌الاسلام پژمان‌فرد نماینده مشهد و کلات و امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم از آخوندی هم در این جلسه اظهار کرد: پژمان‌فرد درباره طرح تفصیلی شهر مشهد و بافت اطراف حرم رضوی سوالی را مطرح کرد که قسمتی از آن به وزارت کشور مربوط می‌شد.

رضایی‌کوچی ادامه داد: قرار شد تا دو هفته آینده نشست مشترکی بین وزرای کشور و راه در کمیسون عمران برگزار شود و این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در ادامه نشست سوال امیر آبادی فراهانی از وزیر راه هم مطرح شد که در نهایت قرار شد آخوندی توضیحات بیشتری را به وی ارائه کند.

رضایی‌کوچی تصریح کرد: سوال نمایندگان قم و مشهد در حال حاضر به صورت تعلیق باقی مانده و نتیجه‌گیری آن به برگزاری جلسات تکمیلی در آینده نزدیک موکول شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com