کد خبر ۶۰۰۲۷ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵

تیم پیچیده روابط عمومی و فیلترینگ مطبوعات محلی

روزنامه اقتصاد آینده قم در شماره روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه مطلبی با عنوان ' تیم پیچیده روابط عمومی و فیلترینگ مطبوعات محلی ' را به قلم هادی دریس مدیرمسئول این روزنامه منتشر کرد.

در این مطلب می خوانیم:
اواخر سال 1396 در یک مقاله نسبت به ساختار روابط رسانه ای شورای اسلامی شهر قم در قالب یک کاریکاتور انتقاد کردیم.
شورای 13 نفره شهر قم شاید تنها نهادی در استان می باشد که علی رغم کوچک بودن ساختار تشکیلاتی آن متاسفانه در حوزه ارتباط با رسانه ها بسیار ضعیف عمل کرده است.
ابهام و پیچیدگی عملکرد مدیر روابط عمومی شورا در کنار سخنگوی این مجموعه و یک مشاور رسانه ای نتوانسته است آنگونه که شایسته منتخبان شورای اسلامی شهر قم می باشد ظهور کند.
بهترین تعبیری که از این تعدد مسئولیت در ساختار تصمیم گیر ارتباط با رسانه های شورای شهر قم می توان از آن یاد کرد ضرب المثل قدیمی « آفتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی » یاد کرد.
اکثر منتخبان این دوره از شورای اسلامی شهر قم فرهیختگان اندیشمندان استان قم می‌باشند که با رأی مستقیم مردم برای این مسئولیت انتخاب شده است.
وقتی در مقام یک روزنامه مردم محور از روابط‌عمومی شورا التماس می‌کنیم خبرهای همه اعضای شورا برای ما ارسال کنند یا هماهنگ نمایند مصاحبه اختصاصی تنظیم شود مع الاسف با در بسته مواجه می شویم که در حقیقت یک ظلم بزرگ در حق تک تک اعضای شورا روا داشته می‌شود.
نگاه سطحی که درحوزه ارتباطات رسانه ای شورای اسلامی شهر قم وجود دارد تمام تمرکز بر جلسه علنی شورای شهر است که تعدادی از رسانه‌ها پوشش داده می‌شود و دیگر تلاش‌ها ؛ خدمات گمنام و پیگیری‌هایی که اعضا شورا در کمیسیون ها و دیگر اقدامات از خود نشان می دهند برای مردم بازگو نمی شود.
بر اساس برخی اطلاعات دریافتی فرد یا افرادی با خیالبافی و تصویرسازی منفی از مطبوعات و جراید استان قم ذهن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر را نسبت به مطبوعات استان تغییر داده اند
توهم توطئه و تخریب مطبوعات محلی بیشتر از آنچه به واقعیت نزدیک باشد در واقع گل آلود کردن آب برای گرفتن ماهی از این منظر است.
یکی دیگر از انتقاد‌های جدی که به عملکرد حوزه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر می‌توان از آن یاد کرد ساخت استودیو اختصاصی و تولید کلیپ های بی مخاطب در این شورا می باشد.
انتظار می‌رود پیام اصلی مطبوعات به گوش منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر قم منتقل شود و هر چه سریعتر با دعوت از صاحبنظران و افراد مجرب در حوزه رسانه این نقایص هرچه زودتر برطرف شود و یک تیم قوی در شان فرهیختگان منتخب در شورای شهر قم به کار گمارده شود.
/8138/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com