کد خبر ۶۰۱۰۸ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۱
مدیر عامل انتشارت بین المللی گاج مطرح کرد:

آموزش پذیری و توسعه عدالت آموزشی یک اصل ویژه در انتشارات گاج است / گاج یک ارزش است و هرگز یک بنگاه اقتصادی نیست

جوکار مدیر عامل انتشارات گاج در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به مشکلات نمایشگاه سی ویکم اظهار داشت: حداقل توجه به ناشران در نمایشگاه کتاب دعوت از آنها و دریافت راهبردهای آنان در اجرای هر چه بهتر نمایشگاه کتاب تهران است ، اما متاسفانه امسال نیز شاهد مشکلات پایه ای در برگزاری این رویداد فرهنگی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دکتر ابوالفضل جوکار مدیرعامل انتشارات گاج در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب، با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب سابقه سی‌ویک‌ساله داشته و حرکت بزرگ فرهنگی است اظهار داشت: نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارائه خدمات ناشران است و باوجود همه نقاط مثبت موجود، متأسفانه نکات منفی را نیز دارا است.

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه کتاب هر ساله با کلید واژه‌های همچون ترافیک، تهویه نامناسب سالن‌های شلوغ، عدم دسترسی سریع به کتاب‌های موردنیاز افراد و.... مواجه هستیم، اما با همه این مشکلات معجزه کتاب موجب شده که همه مشتاقان خود را قانع کرده تا با وجود همه این مشکلات با هر حال و احوالی در این مکان حضور پیداکرده و نسبت به تهیه کتاب همت گمارند.

جوکار تصریح کرد: متأسفانه متراژهای ارائه‌شده در نمایشگاه سی‌ویکم با توجه به میزان استقبال و اثرگذاری انتشارات موجود صحیح نبوده است، برای انتشاراتی که میزان چاپ آن مشخص است به طبع باید شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا مراجعه‌کنندگان آن دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوند، این مهم در حالی است که یک اصل ساده در برگزاری نمایشگاه های در این سطح است، با وجود شرایط موجود ما به‌عنوان ناشر شرمنده مراجعه کنندگان هستیم.

مدیرعامل انتشارات گاج با اشاره به اینکه سامانه‌های جایگزین، فرصت‌های برابر و تنوع ذائقه‌های فرهنگی می‌توانند به‌خوبی نیاز مردم را پاسخگو باشند، اظهار داشت: اگر متولیان برگزاری نمایشگاه کتاب در وزارت ارشاد با هماهنگی با ناشران نسبت به برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه قبل از آغاز نمایشگاه اقدام کنند، ناشران نیز با ارائه راهکارهای که نسبت به این مهم دارند آماده ارائه خدمات مناسب به مراجعه‌کنندگان هستند، در حال حاضر واقعاً امکان ارائه خدمات مناسب با ظرفیت موجود امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال امکانات خدماتی و رفاهی بسیار پایین بوده و متأسفانه بن‌های تخفیف درست توزیع نشده است، مورد مهم بعدی رفت‌وآمد مراجعه‌کنندگان است که در ساعت‌های پایانی نمایشگاه دچار آشفتگی خاصی شده و مراجعه‌کننده عاجز از چگونگی خروج بی‌دردسر از نمایشگاه سی و یکم است.

جوکار در ادامه با اشاره به عدم استفاده از سامانه‌های نوین فروش انتشارات گاج در نمایشگاه سی و یکم اظهار داشت: ایده‌های نو در نحوه فروش و خدمات آنلاین در مجموعه گاج فراهم است اما به دلیل عدم زیرساخت اجرایی مناسب در بستر نمایشگاه متأسفانه این مهم به نحو مطلوب اجرایی نشده است و سامانه آنلاینی که در گاج مارکت موجود است در هر ساعت شبانه‌روز با امکان ارائه به مشتریان فراهم‌شده است.

وی ادامه داد: سایت گاج مارکت با یک هوش مصنوعی مناسب به علایق شما کمک می‌کند تا به کتاب‌های که مناسب ذائقه و نیاز شما است دسترسی پیدا کنید، گاج مارکت بدون محدودیت و بزرگ‌تر از یک فروشگاه اینترنتی است، گاج مارکت یک فروشنده اینترنتی است و برای هر محصول یک قصه دارد و با ارائه محتوا و قابلیت مقایسه برای کاربر امکان‌های متنوعی را به مراجعه‌کننده خود ارائه می‌دهد.

جوکار با تصریح بر اینکه باید ارائه خدمات به مشتریان حوزه نشر به سمت خدمات وب مستر سوق داده شود ادامه داد: در گاج مارکت با دسترسی به محتوای که به کاربر ارائه می‌شود، سایت با کاربر همراه شده است تا کتاب مناسب با سلایق وی به مخاطب ارائه شود، گاج به‌عنوان یک شرکت ارزش‌مدار نسلی از این فروشگاه‌ها است که در دنیا متداول است. نکته حائز اهمیت این مهم است که بیش از 70 درصد کسانی که از گاج مارکت خرید کرده‌اند برای اولین بار از بستر فضای مجازی برای خرید بهره برده‌اند، گاج هرگز یک بنگاه اقتصادی نیست، گاج یک ارزش است که در ذهن مخاطب ایجادشده است و باید به دنبال تقویت و تثبیت این مهم باشیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات نوین انتشارات گاج در بستر وب مستر پایگاه اینترنتی دکتر آی‌کیو است، این پایگاه بیش از هشت هزار ساعت فایل آموزشی از اساتید خبره کشور را به‌صورت رایگان تهیه‌کرده و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و تمام راهبرد پیش‌بینی‌شده برای این بخش کاملاً رایگان طراحی‌شده است.

مدیرعامل انتشارات گاج در خصوص مسئولیت اجتماعی این انتشارات نیز اظهار داشت: انتشارات گاج در مسئولیت‌های اجتماعی کارهای مناسبی درشان مردم عزیز ایران انجام داده است، یکی از این طرح‌های موفق مای گاج است که با توجه به اینکه در سال نزدیک به 15 میلیون کتاب آموزشی خریداری می‌شود و پس از گذشت دوره تحصیل خاص آن به‌نوعی قابلیت استفاده برای خریدار آن را ندارد در مای گاج طرح خریدوفروش کتاب‌های نو و دست‌دوم برقرار شد تا توسعه عدالت آموزشی نیز برقرار باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر انتشارات گاج با 16 سال سابقه، بیشترین تنوع برند و چاپ و مسئولیت اجتماعی را دارا است و بیش از 100 هزار نفر از مجموع 600 هزارنفری فرهنگیان سخت‌کوش کشور در گاج مشغول فعالیت هستند که ثمره این مهم چاپ 13 میلیون جلدی کتاب‌های انتشارات گاج است که به نسبت تعداد دانش آموزان کشور عدد قابل‌توجه ی است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com