کد خبر ۶۰۱۵۸ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۵
مدیرکل کمیته امداد قم:

1100 خانواده زیر نظر مددکاری اسلامی هستند

قم- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک هزار و 100 خانواده تحت پوشش کمیته امداد این استان، زیر نظر مددکاری اسلامی هستند و خدمات ویژه ای از سوی طلاب حوزه های علمیه با رویکرد اسلامی به آن ها ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، اکبر میرشکار روز پنجشنبه در همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان درقم ، افزود: طرح مددکاری اسلامی در این استان با حضور خواهران و برادران طلبه به منظور حمایت از اقشار ضعیف و کاهش آسیب های اجتماعی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح ، مبلغان حوزه های علمیه با حضور در منزل خانوادهای بی سرپرست با کمک به مسائل تربیتی فرزندان، ترک اعتیاد و ایجاد اشتغال نسبت به بازسازی خانواده ها اقدام می کنند.
وی با بیان این که این طرح تاکنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است، گفت: با اجرای طرح ، مدت ماندگاری مددجویان کمیته امداد تحت پوشش این نهاد روز به روز کاهش می یابد و تاکنون برای 80 تن از زنان سرپرست خانواده شغل پایدار و دایم ایجاد شده است.
میرشکار ادامه داد: برای 150 تن از خانم های بی پرست ازدواج مجدد فراهم شد که 47 مورد رجوع به همسر سابق بوده است.
وی تصریح کرد: از مهم ترین رشد آسیب های اجتماعی در جامعه که از دغدغه مسئولان نظام است، غفلت از ظرفیت بزرگ حوزه علمیه و توانمندی روحانیون بوده است.
وی ادامه داد: به بهداشت و سلامت جسم مردم اهمیت زیادی داده می شود، ولی از روح و روان آن ها غافل شده ایم و برای یاددادن مهارت های زندگی اقدامی نشده است.
مدیرشکار با اشاره به نتایج مثبت مددکاری اسلامی، گفت: از استان های مختلف کشور برای ترویج این الگو درخواست های زیادی صورت گرفته است و در تلاش هستیم آن را به عنوان الگویی برای توانمندسازی خانواده ها در تمام استان ها ترویج دهیم.
20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 تن در استان قم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که 2.8 درصد از جمعیت کل استان را شامل می شود؛ از این تعداد 15 هزار و 820 خانوار فقط کمک های موردی دریافت می کنند.
همچنین 13 هزار و 730 زن که 11 هزار تن از آن ها سالمند بالای 60 سال و پنج هزار و 570 زن مطلقه هستند که همگی سرپرست خانوار می باشند و 625 خانواده زندانی نیز از جمله خانواده های زیر پوشش کمیته امداد قم است.
یک هزار و 624 بیمار صعب العلاج، 588 بیمار زمین گیر، 58 بیمار سرطانی و 137 فرد مبتلا به بیماری خاص از دیگر افراد زیر پوشش کمیته امداد قم است.
همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان با موضوع «نقش مبلغان در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی» با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور ، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، سید مهدی صادقی استاندار و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com