کد خبر ۶۰۱۸۵ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

شاخص زایمان طبیعی در قم 48 درصد است

پرهام با اشاره به شاخص 48 درصدی زایمان طبیعی در قم گفت:از سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت زایمان طبیعی،در بیمارستان های دولتی رایگان شد.

شاخص زایمان طبیعی در قم 48 درصد استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛پرهام،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سال گذشته شاخص زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی و غیردولتی این استان، 48 درصد بوده است.

وی افزود:مراکز دولتی استان قم شامل بیمارستان های فرقانی، ایزدی، شهید بهشتی و شهدا و مراکز غیردولتی شامل بیمارستان های حضرت ولیعصر(عج)، امام رضا(ع)، علی بن ابیطالب(ع) و آیت الله گلپایگانی است.


پرهام بیان کرد: زایمان طبیعی از سال 93 و هم زمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های دولتی رایگان شد و با برگزاری کارگاه های آموزشی نسبت به مزیت های این نوع زایمان به مادران باردار اطلاع رسانی می شود.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: در حال حاضر در تمام مراکز دولتی و 13 مرکز مشاوره خصوصی از هفته بیستم بارداری نسبت به ارائه خدمات مشاوره و آموزش های لازم به مادران باردار اقدام می شود تا مادر به این باور برسد که می تواند زایمان طبیعی موفقی داشته باشد.


وی بیان کرد: در آغاز طرح تحول نظام سلامت، کاهش سزارین مهم ترین هدف بود، ولی در حال حاضر تشویق مادرانی که برای نخستین بار باردار شده اند به زایمان طبیعی، در دستور کار است.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان  کرد: در بیمارستاهای ایزدی، فرقانی و شهدا اتاق زایمان خصوصی فراهم است و در تمام مراکز دولتی زایمان طبیعی بدون درد دارویی و غیردارویی با توجه به شرایط جسمانی مادر باردار انجام می شود.


پرهام به مزیت زایمان طبیعی اشاره و بیان کرد: مدت زمان بستری در بیمارستان کوتاه تر از سزارین، میزان خونی که مادر از دست می دهد نصف سزارین است، مادر سریع تر به وزن اولیه و مطلوب برمی گردد و برقراری ارتباط عاطفی مادر و نوزاد زودتر از سزارین است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com