کد خبر ۶۰۱۹۳ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵

اصفهان| 1000 مبلغ برای غنی‌سازی امور مساجد در ماه رمضان به سراسر استان اصفهان اعزام می‌شوند

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از اعزام یک هزار مبلغ به سراسر استان اصفهان در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان ماه خودسازی، عبادت، معرفت، نیایش، مناجات و در راس همه آنها ماه قرآن است.

وی با بیان اینکه برای بهره بردن از این ماه باید برنامه ریزی داشته باشیم، گفت: با حضور در جلسات قرائت قرآن در این ماه انس بیشتری با کتاب عظیم الهی داشته باشیم؛ در سیره ائمه معصومین (س) خواندن قرآن در این ماه سفارش و عمل می‌شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان انس با قرآن را عامل رونق بخشی به فرهنگ، دین و معرفت بیان کرد و ادامه داد: با توجه به رونق حضور مردم در مساجد به ویژه در ماه مبارک رمضان ضرورت دارد به غنی شدن امور مساجد و تبلیغی توجه بیشتری شود.

وی تاکید کرد: به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون مطهر شهدا هر کدام یک از مساجدمان مثل یک ستاره می‌درخشد و نور و معنویت را در اطراف خود می‌گستراند.

حضور چندین برابری مردم در مساجد نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی

حجت‌ الاسلام قطبی با بیان اینکه امروز به نسبت 40 سال گذشته حضور مردم در مساجد چندین برابر شده در صورتی که جمعیت کشور دو برابر شده است، گفت: اقبال مردم به مساجد و برنامه‌های مذهبی افزایش پیدا کرده است؛ البته در لیالی قدر حضور مردم بیش از این میزان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی چه ادواری داشته‌ایم که چندین هزار نفر به صورت همزمان اقدام به تلاوت قرآن در یک مکان کنند، الحمدلله جمعیت جوانان در این برنامه‌ها نیز به خوبی مشخص و هویدا است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان اظهار داشت: ما مردم مکلف و تکلیف شرعی داریم در کنار حضور خود دیگران و فرزندان را نیز در این‌محافل بیاوریم و رونق بخشی کنیم.

وی ادامه داد: متولیان امور مذهبی از جمله ائمه جمعه و جماعات، مبلغین ، مداحان و ... در این ایام تکالیف بالاتری دارند تا معرفت دینی و بصیرت اسلامی را افزایش دهند.

حجت‌ الاسلام قطبی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای ایام ماه مبارک رمضان بالغ یک هزار مبلغ را به اقصی نقاط استان اعزام میکند و آنها موظفند سطح دانش و معرفت خود را بالاتر و ارتباطشان را با مردم افزایش دهند.

تلاش دشمن برای گسستن پیوند روحانیت و جامعه

وی تصریح کرد: دشمنان همواره در تلاشند  تا شبهه پراکنی کنند و پیوند روحانیت و جامعه را سست نشان دهند ولی مردم عکس آن را با رفتارشان نشان دادهاند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه به برکت این نظام اسلامی تعامل مردم با روحانیت و روحانیت با جامعه افزایش پیدا کرده است، خطاب به مبلغان، تاکید کرد: این عزیزان نسبت به نیازهای روز جامعه آمادگی و آگاهی بیشتری پیدا کنند.

وی با اشاره به وضعیت سیاسی جامعه، گفت: شرایط به گونهای است که اگر انتخاب صحیح و رفتار مناسب نداشته باشیم عزت، شرف و اقتدارمان از دست خواهد رفت.

حجت‌ الاسلام قطبی با تاکید بر افزایش بصیرت و قدرت تحلیل مسائل روز، اظهار داشت: وظیفه ما ایجاد بینش صحیح است که لازمه آن افزایش آگاهی عمیق و وسیع در خودمان است.

وی با اشاره به برخی از مشکلات از جمله مسئله بحران کم آبی، گفت: در محافل و مجامع مذهبی که در ایام ماه رمضان  تشکیل می‌شود باید به فرهنگسازی برای گذر از این بحران اقدام کنند. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام مامن بوده است، تاکید کرد: مسجد فقط یک مکان برای عبادت نیست بلکه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... نیز در مساجد باید انجام بگیرد و اگر کسی به مساجد پناه آورد با حمایت‌هایی که از او صورت می‌گیرد از مشکلاتش عبور کند.

وی با اشاره به برخی بحران‌های سیاسی و اجتماعی که برای کشور ما به وجود می‌آید، اظهار داشت: باید تصمیمات دقیق گرفته شود تا  جامعه اسلامی‌مان همچنان با عظمت و شرافت به پیش برود تا قله‌های تمدن اسلامی را فتح کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com