کد خبر ۶۰۲۰۴ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۷
با تجلیل از صاحبان مقالات برتر؛

کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به کار خود پایان داد

کانون خبرنگاران نبأ ــ کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ظهر امروز با تجلیل از صاحبان مقالات برتر در شهر مقدس قم به کار خود پایان داد.

کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، کنگره بین‌المللی نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی ظهر امروز، 21 اردیبهشت با حضور جمعی از اساتید و علمای برجسته حوزه‌های علمیه و 120 اندیشمند از 50 کشور خارجی در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با تجلیل از صاحبان 18 مقاله برتر به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، بیش از هزار و 950 چکیده مقاله و هزار و 200 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که 400 مورد از آن‌ها پذیرفته و در 55 جلد کتاب به چاپ رسیده است.

سخنرانی اندیشمندان داخلی و خارجی از جمله سخنرانی آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید جهان تشیع، ارائه گزارش عملکرد کمیسیون‌های 9گانه و قرائت بیانیه توسط دبیر کنگره بخش‌های مختلف مراسم اختتامیه این کنگره بوده است.

گفتنی است، شرکت‌کنندگان در این کنگره بین‌المللی فردا در حسینیه امام خمینی(ره) بیت رهبری با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و روز یکشنبه نیز به منظور شرکت در همایشی در مشهد مقدس حضور می‌یابند.

کنگره بین‌المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم انسانی» با سخنرانی آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و با حضور آیت الله العظمی جعفر سبحانی و حضرات آیات و حجج اسلام اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، تسخیری، اراکی و اعرافی، اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، سید ریاض حکیم، نماینده آیت الله العظمی حکیم و مرتضی جوادی، نماینده آیت الله العظمی جوادی آملی، «غروی»، «مقتدایی» و «مسعودی خمینی» اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، «علوی بروجردی»، «فقیهی» و «حسینی قزوینی» استادان عالی حوزه علمیه، «نعیم آبادی» نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، «صادقی رشاد» رییس شورای عالی حوزه علمیه تهران و جمع زیادی از شخصیت های علمی ایرانی و غیر ایرانی صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در حوزه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز به کار کرد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com