کد خبر ۶۰۲۱۴ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۴

مردم لبنان ارادت خاصی به ملت ایران دارند

استاندار نبطیه گفت: مردم لبنان و بویژه منطقه جبل العامل ارادت خاصی به جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند.
خبرگزاری مهر: محمود المولی در دیدار یونس عالی‌پور معاون استاندار قم و هیئت همراه که بعد از ظهر جمعه در محل استانداری نبطیه برگزار شد، با ابراز خرسندی از برپایی هفته فرهنگی قم در لبنان و شهر نبطیه اظهار داشت: مردم لبنان و بویژه منطقه جبل العامل ارادت خاصی به جمهوری اسلامی و ملت ایران دارند و ما از همه حمایت‌های ایران از کشور لبنان سپاسگزار هستیم.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران موجب شد تا ما از تاریکی به سمت روشنایی هدایت شویم و این نکته را باید اذعان کنم که قبل از انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ما حتی فرهنگ خودمان را نیز به درستی نمی‌شناختیم که انقلاب جرقه‌های امید را در دلمان زنده کرد.

استاندار نبطیه ابراز داشت: امروز معتقدیم کسی که علیه انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج از ایران حرکت کند در واقع علیه امت اسلام اقدام می‌کند.

وی گفت: امروز این افتخار نصیب ما شده است که میزبان برادران ایرانی‌مان و اهالی قم شده‌ایم.

محمود المولی افزود: برپایی این هفته فرهنگی یک رویداد مهم برای ما شمرده می‌شود که موجب خواهد شد ارتباطات فرهنگی و آشنایی ما با شهر قم که شهری فرهنگی و علمی است بیشتر شود.

وی ادامه داد: شهر نبطیه نیز دارای مردمان مؤمن و جهادی است که شعائر اسلامی از جمله عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و روز عاشورا را بزرگ می‌دارند.

استاندار نبطیه گفت: مردم نبطیه همواره ثابت کردند که در برابر صهیونیست‌ها مقاوم می‌ایستند و این امر در حقیقت جزو شرافت و کرامت ما است که البته این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

ملت ایران به لبنانی‌ها و جبهه مقاومت علاقه خاصی دارند

معاون استاندار قم نیز در این دیدار اظهار داشت: برپایی هفته فرهنگی قم در لبنان آغاز یک حرکت در راستای افزایش تعاملات بین قم و نبطیه است.

یونس عالی‌پور گفت: امیدواریم این ارتباطات فرهنگی و اقتصادی در ابعاد مختلف ادامه یابد و قم آماده همکاری در عرصه‌های مختلف است.

وی بیان داشت: قرار بود استاندار قم برای شرکت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته فرهنگی اقتصادی قم در نبطیه حضور یابد که به دلیل سفر وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی به قم این امر ممکن نشد.

معاون امور زائرین استانداری قم گفت: امیدواریم در اولین فرصت شاهد حضور مسئولان استانی نبطیه لبنان در قم باشیم تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان قم را از نزدیک مشاهده کنند.

وی گفت: قم شهر علم و اجتهاد است و سالانه میلیون‌ها نفر از مردم ایران و کشورهای دیگر به قم سفر می‌کنند و قم در بین استان‌های کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عالی‌پور با ابراز خرسندی از موفقیت‌های لبنان در عرصه‌های مختلف به خصوص در برپایی انتخابات پارلمان گفت: ملت ایران به لبنانی‌ها و جبهه مقاومت علاقه خاصی دارند و این محبت دو طرفه و ریشه دار است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com