کد خبر ۶۰۲۲۴ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان قم مطرح کرد:

روند قابل قبول شهرداری در توسعه فضای سبز/لزوم توجه به مصرف پساب برای فضای سبز شهری

سید حسن رضوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: سازگاری با کم آبی یعنی با همین منابع آبی موجود کنار بیائیم این تنها توصیفی است که می توان درباره وضعیت کنونی منابع آبی کشور و استان گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی با بیان اینکه سازگاری با کم آبی یعنی با همین منابع آبی موجود کنار بیائیم گفت:  این تنها توصیفی است که می توان درباره وضعیت کنونی منابع آبی کشور و استان گفت. سازگاری با کم آبی یعنی به این باور برسیم که دیگر نه افزایش در منابع آبی خواهیم داشت و نه انتقال.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد: همین موضوع سبب شد تا هیئت وزیران موضوع تشکیل کارگروه استانی سازگاری با کم آبی را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کنند که بر اساس آن هماهنگی، انسجام و پیگیری قوانین سازگاری با کم آبی و اتخاذ تصمیمات مناسب جزو اهداف مهم لحاظ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  این کارگروه نیز با توجه به زنگ هشدار تنش آبی در استان کار خود را با حضور ١٣ عضو آغاز کرد افزود:  در این کارگروه به بررسی آخرین وضعیت منابع آبی استان می پردازیم و براساس آن موضوع توزیع و تعیین چگونگی کمبود آب در حوزه های مختلف را مورد توجه قرار خواهیم داد

 

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه داد: در استان قم یکی از مهمترین منابع، پساب تصفیه شده فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز فضای سبز شهر است.

 

رضوی تصریح کرد: طی سال های اخیر تحول قابل قبولی در حوزه فضای سبز شهر صورت گرفته اما رعایت این نکته ضروری است که توسعه باید با صرفه جویی همراه باشد، از همین رو شهرداری برای فضای سبز باید در مسیر استفاده از پساب باشد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com