کد خبر ۶۰۲۶۹ انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز خبر داد

کاشت گونه‌های گیاهی مقاوم با شرایط اقلیمی قم

پیام جوادیان از کاشت گونه‌های باقی مانده از طرح بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی مقاوم با شرایط اقلیمی قم خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 75 گونه گیاهی، 42 گونه درختی، 19 گونه درختچه ای و 14 گونه پوششی و دارویی در یک دوره سه ساله مورد مطالعه قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان از کاشت گونه‌های باقی مانده از طرح بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی مقاوم با شرایط اقلیمی قم خبر داد و اظهار داشت: این طرح با توجه به شروع قرار داد کاشت گونه‌ها در فصل پاییز و زمستان، سال گذشته با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قم در مرکز تحقیقات و توسعه گل و گیاه در بوستان غدیر آغاز شد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری افزود: در مرحله دوم کاشت باقی مانده گونه‌های انتخاب شده به فصل بهار منتقل شد که در حال کاشت است.

به گفته جوادیان، در این طرح 75 گونه گیاهی، 42 گونه درختی، 19 گونه درختچه ای و 14 گونه پوششی و دارویی در یک دوره سه ساله مورد مطالعه قرار می‌گیرند و از منابع آن برای تنوع سازی گونه‌های گیاهی در فضای سبز شهر استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان سازگاری هر گونه گیاهی در مرکز تحقیقات در حال بررسی است که با نتایج مثبت می‌توان از آن‌ها برای توسعه فضای سبز شهر در پایان دوره کاشت آزمایشی، در سال‌های آتی مورد استفاده قرار داد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com