کد خبر ۶۰۳۲۵ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۱
آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس آژانس ادیان گرجستان:

حرکت قانونی، شفاف و رسمی از اصول مهم «المصطفی» است

رئیس جامعه المصطفی گفت: المصطفی هم اکنون در ده‌ها کشور جهان حضور دارد و بیش از صد ملیت در آن مشغول به تحصیل هستند. حرکت قانونی، شفاف و رسمی، از اصول مهم المصطفی به شمار می‌آیند
حرکت قانونی، شفاف و رسمی از اصول مهم «المصطفی» استبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس آژانس ادیان گرجستان، ضمن خوش آمدگویی به «آقای زازا واشاگف» و هیئت همراه، توجه دولت گرجستان به اقلیت‌های دینی و حمایت از آنان را شایسته تقدیر دانست.

مدیر حوزه‌ها علمیه با اشاره به روابط خوب و رو به توسعه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری گرجستان، به تاکید ایران بر ارتقای روابط بین المللی در ابعاد مختلف علمی، تجاری و فرهنگی به ویژه در تعامل با کشور‌های منطقه اذعان نمود.

وی نگاه مسئولان کشور به جمهوری گرجستان را بسیار مثبت دانست و اظهار امیدواری کرد شاهد فصول جدیدی در ارتباطات فرهنگی، اقتصادی و علمی میان دو کشور باشیم.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه، شهر قم را برخوردار از سرمایه‌های عظیم علمی و مرکزی بزرگ و اثرگذار در فکر و فرهنگ جهان اسلام خواند و ابراز داشت: در حوزه علمیه قم و جامعه المصطفی، به علوم فلسفی، عقلی و سایر علوم دارای اشتراکات با ادیان مختلف، توجه ویژه‌ای صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر حضور ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت و یهود در جبهه مشترک پاسخگویی به نیاز‌های عمیق بشر، خاطرنشان کرد: جامعه المصطفی، بر مشترکات و اهمیت گفتگو و تعامل میان ادیان، به ویژه ادیان ابراهیمی، تاکید دارد.

آیت الله اعرافی، با تاکید بر گفتمان علمی و عقلانی جامعه المصطفی، تصریح کرد: المصطفی همزمان با تاکید بر ارزش‌های اسلامی و مبارزه با ظلم، بر ارزش‌های مشترک بشری و تعاملات میان ادیانی توجه دارد. ما معتقدیم همه ادیان باید در کنار هم، به سعادت بشر امروز، فارغ از هر گرایشی، تاکید داشته باشند.

وی، پرهیز از هرگونه تندروی و ایجاد تنش و درگیری را از راهبرد‌های اساسی المصطفی برشمرد و یادآور شد:پیش از شکل گیری داعش، بار‌ها در دیدار با مقامات کشور‌های غربی تاکید نمودم حمایت از حکومت‌های متحجری که فاقد هرگونه مشارکت مردمی و انتخابات بوده و اشاعه دهنده گفتمان تکفیری هستند، به ضرر غرب خواهد بود؛ اما در مقابل، قم و جامعه المصطفی به گفتمان عقلانی و تعامل پایبند است.

رئیس المصطفی، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم ها، قدم‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی برداشته است، ابراز داشت: المصطفی هم اکنون در ده‌ها کشور جهان حضور دارد و بیش از صد ملیت در آن مشغول به تحصیل هستند. حرکت قانونی، شفاف و رسمی، از اصول مهم المصطفی به شمار می‌آیند و به برخورداری دانش آموختگان المصطفی از نگاه منطقی و عقلانی و در نظر داشتن منافع ملی کشور‌های خود، همواره تاکید داریم.

آیت الله اعرافی در پایان، از آمادگی جامعه المصطفی برای توسعه فعالیت‌های علمی و دانشگاهی در جمهوری گرجستان، با همکاری و تعامل دولت این کشور خبر داد.  
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com