کد خبر ۶۰۳۲۶ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۷
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسئولان در مساله برجام با درایت عمل کنند

قم- ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان درمساله برجام با تدبیر و درایت به گونه ای عمل کنند که مبتلا به بدعهدی دیگران در عرصه مسائل سیاسی و اقتصادی در کشور نشویم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا،آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز دوشنبه درهمایش بزرگ مبلغان درقم،افزود: امروز دشمنان درمقابل ما جبهه گرفته اند،ببینید ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چگونه با برجام برخورد و بدعهدی کرد. رهبرمعظم انقلاب نیز پاسخ دندان شکنی به این بدعهدی دادند.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ سه شنبه هفته گذشته، خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.رژیم صهیونیستی، عربستان ، امارات و بحرین در اقدامی هماهنگ اولین کشورهایی بودند که از اقدام ترامپ حمایت نمودند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مبلغان زبان گویای حوزه های علمیه، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب هستند، گفت: باید بررسی کنید حوزه های ما چه نیازی دارند تا به جامعه منتقل کنید، خودکفایی مالی از نیازهای حوزه ها می باشد.
وی خطاب به مبلغان تاکید کرد: موقوفات را در عرصه های مختلف گسترش دهید، بیان شما رساست که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تبلیغ یعنی رساندن پیام الهی به جامعه، گفت:تبلیغ کار ساده ای نیست که با مطالعه چند کتاب و منبر بتوان در این کار موفق بود، به طوری که حضرت ابراهیم(ع) خاضعانه از خداوند می خواهد سینه فراخ، سعه صدر، نبود گره درگفتار و تاثیرگذار بودن سخنان را به وی عطا کند.
وی افزود: باید از اصطلاحات ساده در تبلیغ استفاده شود؛ با ادبیاتی نرم و جذاب با مردم سخن گویید تا موفق باشید.
وی خطاب به مبلغان، تاکید کرد: پیام خداوند و اهل بیت(ع) را که پیام خداست، به جامعه منتقل کنیم نه حرف خودمان را؛ اعتقادات و احکام مردم را تحکیم ببخشیم و آیات قرآن را تفسیر نماییم.
آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که امروز جنگ دنیا تبلیغاتی است قبل از این که نظامی باشد، تصریح کرد: استکبار با تبلیغات کشورها را استثمار می کند و مردم را در مقابل دولت ها قرار می دهد.
وی درادامه به ویژگی های تبلیغ تاثیرگذار و تحول آفرین در جامعه پرداخت و بیان کرد: در شرایط امروز جامعه اگر می خواهیم نظام و مردم را داشته باشیم باید به سمت مردم برویم و مطمئن باشید که مردم پاسخ می دهند؛ مبلغی موفق است که مطابق با نیازهای آنان فعالیت کند.
وی اضافه کرد: مبلغ باید موانع و شرایط را به خوبی بشناسد؛ هر جا هر حرفی را به صرف این که سخن حق است، نمی توان گفت؛ هر حرفی مکان، زمان و مخاطب مشخصی دارد.
وی تاکید کرد: مبلغ باید بایستگی لازم را داشته باشد؛ خداترس باشد و آنچه می گوید خود عمل کند، از تهدید کسی نترسد، برای خوشایند افراد سخنی نگوید و خیرخواه مردم باشد.

** پدر شهید محسن حججی نیز در این همایش با بیان این که همه شهیدان نزد ما عزیز و بزرگوار و ذخایر الهی هستند، گفت: شهید حججی طبق فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای کار خالصی برای رضای خدا و اهل بیت(ع) انجام داد.
محمدرضا حججی افزود: آن شهید گرانقدر در حرف هایش می گفت که من دوست دارم 2 بار شهید شوم، در حالی که خیلی ها از مرگ می ترسند؛ حتی دعا می کرد که من شهادت بدون درد نمی خواهم.
وی ادامه داد: دوست و دشمن اعتراف کرده اند که با شهادت محسن، عاشورا و مصائب اهل بیت(ع) یک بار دیگر زنده شد.
وی با بیان این که خداوند برای هر قشری از جامعه حجتی دارد، بیان کرد: خداوند برای مبلغان هم حجت ویژه ای دارد، اگر مخلصانه برای خدا کار کنید احتیاج به تبلیغ ندارید خداوند مبلغ خوبی است و هر را که بخواهد عزت می دهد.
حججی افزود: محسن را کسی نمی شناخت، پاسداری بود که چهار سال بیشتر سابقه خدمت نداشت، ولی دراین مدت مخلصانه خدمت کرد.
وی اضافه کرد: شهادت محسن را دوربین های دشمن فیلمبرداری کردند و قصد داشتند از این طریق قدرت نمایی کنند، اما چون مدیریت دست خداوند بود، مکر دشمن را به خودش واگذاشت.
محسن حججی از مستشاران ایرانی و عضو لشکر زرهی هشت نجف اشرف در تاریخ 18 مردادماه 96 در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق به اسارت گروه تروریستی تکفیری داعش درآمد و در تاریخ 20 مردادماه به شهادت رسید.
همایش بزرگ مبلغان از سوی سازمان اعزام مبلغ اوقاف و امور خیریه کشور در سالن اجتماعات امامزاده سید علی(ع) قم برگزار شد؛ در این همایش از خانواده شهید محسن حججی و تعدادی از مبلغان ممتاز تجلیل شد.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com