کد خبر ۶۰۴۰۵ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۷

باید فضاهای آموزشی هنر در اختیار هنرمندان قمی قرار گیرد

عضو انجمن خوشنویسان استان قم با اشاره به لزوم توجه مسئولان به رفع مشکلات هنرمندان قمی گفت: قرار دادن فضاهای آموزشی و نمایشی جهت آموزش و ارائه آثار مورد توجه مسئولان استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حسین صفدری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نقاشی خط " شوریدگی و حیرانی" که در نگارخانه شهید کلهری دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنربرپا شد، اظهار داشت: این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه من است که نمایشگاه نقاشی خط است و آثار ارائه شده با محتوای عارفانه از اشعار کلاسیک و معاصراست.

وی با اشاره به لزوم حمایت از جوانان هنرمند قمی افزود: هدف از برپایی نمایشگاه نقاشی خط " شوریدگی و حیرانی" بالا بردن فرهنگ بصری و آشنایی دانشجویان و عموم مردم با تکنیک‌های مختلف نقاشی خط است.

استاد دانشگاه آزاد و فرهنگیان قم تصریح کرد: پیش از این نمایشگاه سه نمایشگاه نقاشی خط و همچنین خوشنویسی سنتی در استان قم برگزار کردم.

هنرمند و نقاش قمی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که نقاشان قمی با آن روبرو هستند کمبود منابع مکتوب و غیر مکتوب هنری است و همچنین رشته نقاشی خط در جامعه جایگاه خود را به خوبی نشناخته است.

صفدری

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com