کد خبر ۶۰۴۰۹ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱
استاندار قم:

انگیزه جوانان برای کارآفرینی تقویت شود

استاندار با تاکید بر ضرورت اصلاح مفهوم کار در قشر تحصیل کرده جامعه، گفت: باید با پرهیز از مدرک گرایی، انگیزه جوانان و فارغ التحصیلان در ایجاد اشتغال و کارآفرینی تقویت شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید مهدی صادقی در دیدار هیات رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به ضرورت اصلاح فرهنگ کار در بین قشر تحصیل کرده، بر ضرورت کارآمدی و تخصص فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار تاکید.

وی تدوین رشته های تحصیلی دانشگاهی بر اساس نیازهای بومی استان را ضروری دانست و ادامه داد: با افزایش رشته های فنی و مرتبط با بازار در دانشگاه ها و آموزش نیروی کار متخصص آینده شغلی فارغ التحصیلان نیز تامین خواهد شد.

وی همچنین با بیان لزوم تجهیز دانشگاه های فنی بر اساس نیاز های هر رشته، تصریح کرد: هر یک از دستگاه های استان قم در حد توان برای در اختیار گذاشتن فضاهای آموزشی لازم در امر تحصیل دانشجویان اقدام کنند.

استاندار قم با اشاره به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها، اظهار کرد: کارآمدی و تخصص فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رضا حری فراهانی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای قم نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی فنی و حرفه ای در استان، بر اهتمام مسئولان دانشگاه در اصلاح سیستم آموزشی با تشکیل کارگاه های آموزشی در دانشگاه و دوره های کارورزی در واحدهای صنعتی و نیز ایجاد رشته های مورد نیاز بازار بر اساس نیازمندی های بومی تاکید کرد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com