کد خبر ۶۰۴۱۰ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶
مدیر ستاد دیه استان قم خبر داد

سال گذشته 206 زندانی جرایم غیر عمد در استان قم آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه استان قم گفت: سال گذشته 206 زندانی جرایم غیرعمد با کمک این ستاد از زندان آزاد شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ رضا رضایی امروز با اشاره به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان قم بیان کرد: سال گذشته 206 زندانی جرایم غیر عمد در استان قم از جمله 201 مرد و پنج زن با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: از زندانیان آزاد شده در استان قم در سال 96، 20 نفر به خاطر دیه غیرعمد، 129 نفر به خاطر بدهی مالی همچون چک و سفته، 47 نفر به خاطر مهریه و 10 نفر به خاطر نفقه در زندان بودند.

مدیر ستاد دیه استان قم افزود: بدهی زندانیان آزاد شده جرایم غیر عمد در سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان بود که توانستیم حدود چهار میلیارد و 200 میلیون تومان از این بدهی را از شاکیان تخفیف بگیریم، بقیه این مبالغ را از منابع مختلف تامین کردیم تا این زندانیان جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه استان قم ادامه داد: زندانیان غیرعمد استان قم در سال 96 توانستند که با ارائه درخواست اعسار به دادگاه، حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان از بدهی خود را قسطی کنند، همچنین در این میان یک میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان غیرعمد استان برای آزادی ایشان پرداخت شد.

رضایی با اشاره به کمک‌های مردم استان قم برای آزادی زندانیان غیرعمد اظهار کرد: سال گذشته برای آزادی این زندانیان در استان قم 710 میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شد، همچنین آورده خانواده‌های زندانیان هم برای آزادی آن‌ها حدود 780 میلیون تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 780 میلیون تومان توسط صندوق تامین خسارت بدنی و بیمه‌ها بابت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد، صندوق تامین خسارت بدنی وابسته به بانک مرکزی است و بازپرداخت تسهیلات آن بین 15 تا 20 سال است و این صندوق تسهیلاتی به رانندگانی که بدون داشتن بیمه نامه محکوم به پرداخت دیه در تصادفات شدند، می‌دهد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com