کد خبر ۶۰۴۱۷ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۷

جزءخوانی قرآن کریم در ۱۰ امامزاده قم در ماه رمضان

گروه فعالیت‎های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم از اجرای طرح جزءخوانی قرآن کریم در 10 امامزاده استان در رمضان امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: ماه رمضان، می تواند الگوی زندگی سال انسان باشد؛ این ماه، یک دوره تربیتی تمام عیار را برای انسان پیش بینی کرده است که در آن انسان در طول طلوع فجر تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن و یک سری کارهای مباح منع شده است.
وی افزود: این ممانعت به این دلیل است که به خویشتن برسد و خود را بشناسد تا خدا را بشناسد؛ خداوند متعال برای تربیت انسان، سازنده ترین دستورات را در ماه رمضان صادر فرموده است؛ به همین جهت بر واجب است که در این دوره تمام عیار تربیتی حضوری موثر داشته باشند.
مدیرکل اوقاف و امورخریه اظهارکرد: سازمان اوقاف و امورخیریه در راستای تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین برنامه های مختلفی را تحت عنوان ضیافت الهی برگزار می کند؛ در استان قم، 60 نفر از روحانیون و مبلغین برنامه اقامه نماز جماعت، برپایی خیمه معرفت، جلسات سخنرانی و بیان احکام شرعی، برگزاری مجالس احیا در شبهای قدر، مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) و رحلت حضرت خدیجه(س) و برنامه های فرهنگی دیگر را انجام می دهند.
وی گفت: برگزاری مراسم جزخوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی در 10 امامزاده و برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان بین المللی در تعدادی از امامزادگان همراه با توزیع قرآن کریم و نوسازی کتب مندرسی که در امامزادگان وجود دارد از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی در استان قم محسوب می شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: برپایی سفره های ساده افطاری در 20 امامزاده و برگزاری جلسات پاسخگویی، مشاوره، ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و... از برنامه های خیمه های معرفت است که ویژه روزه داران اجرا خواهد شد.

وی گفت: در زمینه امنیت امامزادگان نیز از توان مردمی و انتظامی استان نیز استفاده می شود؛ البته در این بین مشکلاتی نیز وجوددارد که از جمله آنکه برخی از امامزادگان ما فاقد منابع مالی هستند که باید تدابیر خاصی در این خصوص اندیشیده شود.
انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com