کد خبر ۶۰۴۲۵ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین رجبی مطرح شد؛

نزول قرآن کریم در ماه رمضان نشان از عظمت این ماه دارد/چگونه با دلی پاک و بدون زنگار به ماه رمضان وارد شویم؟

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه طبق آیات و روایات قرآن کریم در این ماه و شب قدر نازل شده است، گفت: این مسئله عظمت ماه مبارک رمضان را نشان می دهد؛ همچنین شب قدرشب تعیین کننده سرنوشت انسان طی یک سال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین قم در گفتگو با راه آرمان ؛ با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماهی ویژه است، اظهار کرد: در روایات آمده است که این ماه ویژه خداوند است و خداوند فرموده است" روزه برای من است و من خودم پاداش آن را می دهد" ؛ این مسئله به این معنا است که ماه رمضان آنقدرعظمت دارد که پاداش این ماه را خداوند عنایت می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در ماه رمضان عمدا افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد، عنوان کرد: عظمت یک روز روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان به اندازه شصت روز در ماه غیر رمضان می باشد.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طبق آیات و روایات قرآن کریم در این ماه و شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: این مسئله عظمت ماه مبارک رمضان را نشان می دهد؛ همچنین شب قدرشب تعیین کننده سرنوشت انسان طی یک سال است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی بیان کرد: از دیگر نکات که نشان از  عظمت این ماه دارد عبادت است که حتی خواب آدمی در این ماه عبادت محسوب می شود بی آنکه عملی انجام شود؛ همچنین طبق روایات نفس کشیدن ولو اینکه ذکری گفته نشود عبادت است که همه این موارد عظمت ویژه و استثنایی بودن این ماه را نشان می دهد.

وی با تأکید بر اینکه آدمی در این ماه کارهای مهمی را می تواند انجام دهد، ابراز کرد:تمامی اعضاء و جوارح انسان باید روزه باشند؛چشم آدمی محرمات را نبیند؛زبان،دست و پا انسان آنچه را که پسندیده نیست انجام ندهد؛ آدمی گوش خود را در مسیری که خداوند می پسندد قرار دهد.

 قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با اشاره به اینکه کمک به محرومین یکی از اقدامات مهمی است که در این ماه می توان انجام داد، بیان کرد: پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیه السلام همواره در این مسیر گام بر میداشتند و انجام این کار در ماه مبارک رمضان بسیار مهم و اثر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت: به خواندن قرآن با تدبر و تأمل در این ماه تأکید شده است و همچنین درس گرفتن از آیات قرآن از جمله امورات مهم در ماه مبارک رمضان است.

وی ادامه داد: این ماه فرصت بسیار گران بهایی است که اگر انسان حق مادی و معنوی را به گردن دارد ادا کند چرا که در ماه رحمت الهی قرار گرفته ایم  بهتر است نسبت به حقوقی که از دیگران به گردن داریم توجه و آنها را ادا کنیم تا با قلبی پاک به این ماه وارد شویم.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امر بسیار مهمی است که اگر دل را زنگارهایی که دارد پاک کنیم چرا که موجب مغفرت الهی قرار خواهیم گرفت، گفت: با طی کردن روزهای ماه مبارک رمضان شب قدر، شب سرنوشت فرا خواهد رسید ؛ شبی که بهترین سرنوشت انسان مقرر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از آثار توجه به شب قدر بازگشت حقیقی از مسیر نافرمانی از خدا است تا بتوانیم در طول یک سال در مسیر الهی حرکت کنیم همچنین از یکی از مهمترین اعمال  شب قدر توبه واقعی به درگاه خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پایان خاطر نشان کرد: شب های قدر عظمت بسیار دارند و فرصت گرانبهایی ات که اگر کسید در اثر کوتاهی در این شب آمرزیده نشود، نمی تواند فضیلت این شب ها را درک کند مگر اینکه توفیق درک عرفات را داشته باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com