کد خبر ۶۰۴۲۸ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام سعیدی:

برای ایمن نگه‌داشتن انقلاب باید مساجد را تقویت کرد

گروه سیاست و اقتصاد ــ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)گفت: اگر می‌خواهیم نهضت انقلاب اسلامی ما ایمن باشد، باید مساجد را تقویت کنیم و نگذاریم انحرافات در آن شکل گیرد.

برای ایمن نگه‌داشتن انقلاب باید مساجد را تقویت کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم؛ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی دیشب 26 اردیبهشت در نشست اعضای ستاد قرارگاه فرهنگی مساجد استان قم در سالن محراب حرم مطهر با اشاره به داستان حضرت یوسف سلام‌الله‌علیه در قرآن کریم اظهار داشت: خداوند با توجه به درس‌های زیادی که در این داستان وجود دارد، آن را احسن القصص معرفی می‌کند.
وی افزود: فرزندی پاک از پیامبر الهی به‌وسیله برادرانش به بیگانگان واگذار می‌شود و آن‌ها نیز این فرد را به بردگی می‌فروشند. این شخص در خانه‌ای مملو از گناه و پلیدی پا می‌گذارد که به دلیل ایمان قوی‌ای که داشت، زندان را به‌تمامی لذت‌های مادی و دنیایی ترجیح داد.
وی بابیان این‌که اگر انحراف ایجاد شود، یک پیامبر زاده باایمان، به‌عنوان برده فروخته می‌شود، گفت: اگر مؤمنان کوتاهی کنند، شهوات و دنیاطلبی‌ها بر اهداف الهی غلبه می‌کند و حق‌های زیادی پایمال می‌گردد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام بابیان این‌که مؤمنان در آخرالزمان نباید ناامید شوند و مسیر الهی را که در پیش‌گرفته‌اند، با قوت ادامه دهند، گفت: نباید ناملایمت ها و تهمت‌ها انسان‌های مؤمن را نسبت به مسیری که در آن قرارگرفته‌اند، ناامید سازد؛ ما باید بدانیم که عنایت خاص الهی در وجود مبارک امام زمان(عج) همواره به ما می‌رسد و مطمئناً این ذخیره الهی جهان را از ظلم و بی‌عدالتی پاک می‌کند.
وی افزود: امروز امکانات زیادی در اختیار ماست که می‌توانیم به‌وسیله آن‌ها اهداف نظام و انقلاب را محقق سازیم و جامعه را از رفتن به سمت فتنه‌ها ایمن‌سازیم.
سعیدی بیان کرد: اگر می‌خواهیم نهضت اسلامی ما ایمن باشد، باید مساجد را تقویت کنیم و نگذاریم انحرافات در آن شکل گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام به وجود انحراف در برخی مساجد اشاره کرد و گفت: همان‌طور که ما با تحریف مطالب و سخن‌ها روبرو می‌شویم، باید بدانیم که در مساجد نیز تحریف‌هایی به وجود می‌آید. این‌که افراد در مساجد تنها نمازی بخوانند و بعد هرکدام به دنبال مشغله‌های دنیایی خود بروند، گرفتار انحراف شده‌اند. مساجد باید محور فعالیت‌های دینی و انقلابی باشد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توجه به مساجد را ضروری دانست و گفت: همان‌طور که مساجد در صدر اسلام محل اصلی امور مسلمانان بود، امروز نیز باید این محوریت در نقش مساجد وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در مساجد باید کارهای فرهنگی به‌صورت مستمر انجام پذیرد و از انجام کارهای مقطعی و کم اثر پرهیز نمود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نقش ائمه جماعات در مساجد اشاره و تصریح کرد: ائمه جماعات برای اثرگذاری هرچه بیشتر باید با مردم ارتباط مستمر و صمیمی داشته باشند و به این وسیله تعالیم اسلامی را به آن‌ها منتقل نمایند.
یادآور می‌شود در ابتدای این مراسم، سردار احمدی، فرمانده سپاه قم و حجج اسلام اکبری، نماینده ولی‌فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام، عیسوی، مسئول بسیج مساجد و مردم و خاجوی، مسئول مجمع  عالی بسیج استان قم به ارائه گزارش پرداختند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com