کد خبر ۶۰۴۳۵ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹

پیش‌بینی ایجاد 14 هزار و 800 شغل در سند جامع اشتغال استان قم

معاون استاندار قم گفت: اشتغال 14 هزار و 800 نفری در سند جامع اشتغال پیش‌بینی‌شده و در حدود 1100 میلیارد تومان برای انجام طرح‌ها، منابع بانکی تعریف‌شده که بانک‌ها تعهد پرداخت آن را داده‌اند.

مهرداد غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اینکه بانک‌ها جزئی از نظام بوده و منابع مردم در اختیار آن‌ها قرار دارد، اظهار داشت: در این زمینه بانک‌ها باید اولویت را به سیاست‌های استان و مباحث اصلی بدهند، همکاری خوبی در پایان سال توسط بانک‌ها صورت گرفت و یک رقم 500 میلیارد تومانی را به حوزه واحدهای تولیدی و صنعتی تزریق کردیم.

وی با اشاره به تزریق 4 هزار میلیارد تومانی بانک‌ها در راستای سیاست‌های استان گفت: اشتغال 14 هزار و 800 نفری در سند جامع اشتغال پیش‌بینی‌شده و در حدود 1100 میلیارد تومان برای انجام طرح‌ها، منابع بانکی تعریف‌شده که بانک‌ها تعهد پرداخت آن را داده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم به بیان علل عدم همکاری بانک‌ها در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: بانک‌ها به‌استثنای دو ماه آخر سال، همراهی خیلی خوبی نداشتند، و به‌جای آنکه در رونق تولید و بازار کسب‌وکار با تولیدکنندگان همراهی کنند به بهانه‌های مختلف سنگ‌اندازی کردند.

غضنفری بیان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یک ستاد قانونی بوده و اختیاراتی که به این ستاد داده‌شده و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود لازم‌الاجرا است.

وی با اشاره به نقش تصدی‌گری بانک‌ها افزود: سرمایه‌گذاری استان 4200 میلیارد تومان با هدف‌گذاری 14 هزار و 800 اشتغال است، بر اساس هدف‌گذاری بخش‌ها تقسیم‌بندی‌های لازم صورت گرفته و هم تکلیف بخش‌های اقتصادی، بانک‌های عامل و هم استعداد مناطق جغرافیایی برای آن در نظر گرفته‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم با اشاره به در نظر گرفتن سهم 12 درصدی در زمینه اشتغال استان اظهار داشت: در اولویت‌بندی حوزه‌های اقتصادی استان بخش گردشگری اولویت نخست، بخش صنعت اولویت دوم و بخش کشاورزی در جایگاه سوم قرار دارد اما این به معنای رها کردن بخش‌هایی که در اولویت‌های بعدی هستند نبوده و قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها بر اساس اسناد بالادستی این نقشه را به ما داده است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com