کد خبر ۶۰۴۳۹ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

4 هزار مترمربع زمین برای انجام فعالیت‌های قرآنی در قم وقف شد

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به آخرین وقفی که در استان صورت گرفته گفت: این وقت در زمینه امور قرآنی بوده که در آن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین یوسف احمدی ظهر امروز در نشست خبری طرح ضیافت الهی که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف این است که مردم را در جرگه واقفان قرار دهد و هدف سازمان اوقاف این است که مردم را واقف کند.

وی با اشاره به تعداد واقفان استان گفت: سال گذشته در استان قم 1000 نفر واقف داشتیم، قرآن‌هایی از سوی اداره اوقاف تهیه شد و مردم با پرداخت مبلغی این قرآن‌ها را به مساجد، حسینیه‌ها و تکایا وقف می‌کردند و جزو جرگه واقفان قرار می‌گرفتند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از پایگاه‌های اصلی اداره اوقاف در ماه رمضان کوه خضر نبی است، گفت: این مراسم هر شب بعد از نماز مغرب و عشا شروع و تا نیم ساعت قبل از سحر ادامه دارد.

احمدی ابراز کرد: بنا بر فرموده امام راحل، دشمن اگر ما را تحریم نظامی کنند فرزند محرم هستیم، و اگر تحریم اقتصادی کند فرزند ماه رمضان هستیم.

وی یکی از غرفه‌های خیمه‌های معرفت را غرفه اقتصاد مقاومتی بیان و تصریح کرد: در این غرفه ترویج کالای ایرانی مدنظر بوده و این کار از سال گذشته شروع شد و با استقبال گسترده مردم مواجه بودیم، امسال نیز این کار را ادامه خواهیم داد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هیئت‌های تراز اسلامی در 6 امامزاده در استان قم راه‌اندازی شد و در حال کار هستند، غرفه ترویج عفاف و حجاب نیز ازغرفه‌های دیگر خیمه‌های معرفت بوده که در حال فعالیت است.

احمدی اظهار داشت: 60 مبلغی در زمینه امور تبلیغی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه به کار گرفته‌ایم، یکی از مکان‌هایی که این افراد مراجعه می‌کنند زندان‌ها است که در زندان ساحلی و زندان لنگرود به انجام کارهای تبلیغی می‌پردازند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به تعداد زندانیان که در استان به امر حفظ قرآن می‌پردازند، گفت: یکی از موفق‌ترین کارهای تبلیغی که در زندان‌ها انجام می‌شود حفظ قرآن است که 600 زندانی در حال انجام آن بوده و برخی از این افراد از یک جزء تا 17 جزء را حفظ هستند.

وی  با اشاره به آخرین وقفی که در استان صورت گرفته گفت: این وقت در زمینه قرآنی بوده که در آن  4 هزار متر زمین برای انجام فعالیت‌های قرآنی وقف شد.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com