کد خبر ۶۰۴۴۲ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶

تعداد صندلی سینماهای استان قم به دو برابر افزایش می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: هم‌اکنون سه سینما با 950 صندلی در استان داریم در حالی‌که با توجه به استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان عرصه سینما تعداد صندلی‌های سینماهای استان باید حداقل به دو برابر افزایش یابد.

سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته در حوزه فرهنگ و هنر در سال 97، اظهار داشت: به‌منظور برنامه‌ریزی در این حوزه لازم بود که از مجموعه علما، مراجع عظام تقلید و بزرگان نظرخواهی داشته باشیم، از طرف دیگر با اهالی فرهنگ و رسانه نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کردیم.

وی افزود: برای انجام کار، لازم بود سه بخش اصلی یعنی ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، زیرساخت‌های فرهنگی و سرانه فرهنگی تقویت و ارتقاء یابد درنتیجه برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به مهاجرپذیری استان قم گفت: سرعت رشد جمعیت استان قم با تقویت زیرساخت‌ها همخوانی ندارد، در صورتی‌که اگر تقویت زیرساخت‌ها به نسبت کل کشور باشد باید در حال حاضر، 500 هزار نفر جمعیت در استان داشتیم با توجه به عدم این تطابق، در نتیجه استانداردهای لازم در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی پایین آمده است.

حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به مراحل پیشرفت کتابخانه عمومی و مجتمع فرهنگی- هنری خیابان امام خمینی(ره) شهر قم گفت: ساخت این کتابخانه با جذب بودجه و اعتبارات لازم در حال پیگیری است، کتابخانه عمومی تا پایان سال جاری و تا بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی کتابخانه عمومی خیابان امام خمینی(ره) افزود: امیدواریم در سال آینده مجتمع فرهنگی خیابان امام خمینی(ره) نیز افتتاح شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: تقویت زیرساخت‌های بخش خصوصی که زیرمجموعه زیرساخت‌های فرهنگی است یکی از رویکردهایی است که باید مدنظر قرار گیرد که افزایش ظرفیت سینماها ازجمله آن‌ها است.

حسینی کاشانی با اشاره به تعداد سینماهای فعال استان ابراز کرد: هم‌اکنون سه سینما با 950 صندلی در استان داریم درحالی‌که با توجه به استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان عرصه سینما تعداد صندلی‌های سینماهای استان باید حداقل به دو برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تالار مرکزی شهر با آن مواجه بود، گفت: این تالار مشکلات ساختمانی و تجهیزاتی داشته است، پیگیری‌های لازم انجام‌شده  و در حال رفع مشکلات تالار مرکزی هستیم، و امسال از کل مجموعه می‌توانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com