کد خبر ۶۰۴۵۲ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۶
در یک نشست خبری در قم مطرح شد؛

تقدیر آیت‌الله خاتمی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از تیم مذاکره کننده هسته ای، بیان داشت: آیت‌الله جنتی به بنده پیغام داد و خواست که در نشست خبری بیان کنم که ایشان از زحمات طاقت فرسای مذاکره کنندگان هسته‌ای تجلیل می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، آیت الله سید احد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، در یک نشست خبری در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در قم، با توضیح در خصوص اینکه بیانیه ای که اخیر به مجلس خبرگان رهبری منتسب شده است صرفا نظر آیت الله جنتی است، افزود: این بیانیه‌ رییس مجلس خبرگان به عنوان یک فقیه است.

 

وی در ادامه با تجلیل از تیم مذاکره کننده هسته ای، بیان داشت: آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، به بنده پیغام داد و خواست که در نشست خبری بیان کنم که ایشان از زحمات طاقت فرسای مذاکره کنندگان هسته ای تجلیل می کند.


وی ادامه داد: زحمت های مذاکره کنندگان هسته ای کشور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب عرق ریختند و زحمت کشیدند، جای انکار ندارد و رهبری نظام آن ها را امین نامیدند.


توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به
دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.


ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه شب هفته گذشته، خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.


حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام اعلام کرد که به وزارت امور خارجه دستور داده است ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره کند و تنها اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهد ماند.


در پی نقض عهد و خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای ضمن محکوم نمودن این اقدام عنوان کرد که در مواردی خطوط قرمز مورد نظر رهبر معظم انقلاب در برجام رعایت نشده است؛ همچنین در این بیانیه با امضای آیت الله جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری از رئیس جمهور خواسته شده است، صادقانه و با صراحت، نسبت به خسارت‌های وارده در برجام که به خاطر عدم رعایت خطوط قرمز ترسیمی توسط رهبر معظم انقلاب از جمله اخذ تضمین های لازم از 1+5 و نیز عدم رعایت اقدام متناظر و گام به گام، پدید آمد؛ از مردم عزیز ایران عذر خواهی کرده و تجربه توافق برجام را چراغ راه آینده قرار دهد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com