کد خبر ۶۰۵۰۱ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۲

قم| با تخلفات بانک‌ها در عدم پایبندی به قوانین تسهیلات رونق تولید استان قم برخورد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: اگر بانک‌های استان روندی برخلاف مسیری که ستاد تسهیلات در سود بهره رونق تولید تعیین کرده سپری کند استانداری ورود کرده و به‌شدت برخورد می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مهرداد غضنفری ظهر امروز در جلسه ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آسیب‌شناسی دقیقی از روند تعاونی‌های استان باید انجام بگیرد.

وی با انتقاد از عدم خروجی قابل‌قبول بسیاری از تعاونی‌های موجود در استان قم افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته‌شده مشخص می‌شود که انعقاد برخی از توافقنامه‌های تعاونی خروجی‌های مناسبی بار نیاورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با ابراز ناخرسندی از وضعیت تعاونی‌های استان گفت: علی‌رغم تشکیل کمیته کارشناسی تعاونی‌های استان، توسعه قابل‌توجهی در زمینهٔ تعاونی‌ها رخ نداده و در کنار آن شاهد رکود و از مدار خارج شدن برخی تعاونی‌ها بوده‌ایم.

غضنفری با هشدار به بانک‌های استان قم در پایبندی به اصول پرداخت تسهیلات رونق تولید تأکید کرد: اگر بانک‌های استان روندی برخلاف مسیری که ستاد تسهیلات در سود بهره تسهیلات رونق تولید تعیین کرده سپری کند استانداری ورود کرده و به‌شدت برخورد خواهد کرد.

وی با توصیه به بانک‌های عامل استان در رعایت مقررات و قوانین دولتی در ارائه تسهیلات تصریح کرد: برخی اقدامات بانک‌ها که برخلاف مقررات دولتی انجام می‌شود یا اطلاع‌رسانی‌های کافی درباره تسهیلات صورت نمی‌گیرد با برخورد نهادهای نظارتی استانداری مواجه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم عنوان کرد: باید آسیب‌شناسی‌های لازم برای توافقنامه‌های سند توسعه تعاون در استان قم صورت گرفته و دبیرخانه مربوطه گزارش‌های لازم را تا هفته آینده ارائه دهد.

غضنفری با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی تعاونی‌های استان از بسته‌های حمایتی دولت افزود: سهم تعاونی‌های استان از بسته‌های حمایتی دولت به‌درستی سنجیده شود تا شکل و حجم فعالیت‌های آن‌ها به‌درستی شناخته شود.

وی ادامه داد: توانمندسازی تعاونی‌ها و توجه به مبحث ارزش‌افزوده، محصول محوری و افزایش صادرات از مهم‌ترین فلسفه‌های ایجاد تعاونی‌ها در کشور بوده که متأسفانه قم تاکنون نتوانسته در این مسیر اقدامات لازم را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با ابراز ناراحتی از برآورده نشدن انتظارات استانی از سازمان توسعه و تعاون ابراز کرد: شرکت توسعه و عمران ظرفیت بالایی برای خدمات‌رسانی در استان دارد اما توقعی که از این تعاون بوده تاکنون برآورده نشده است.

غضنفری با توصیه به تعاونی توسعه و عمران مبنی بر حفظ اعتبارات پروژه‌های استانی خاطرنشان کرد: تعاونی توسعه و عمران مبحث واگذاری به غیر در پروژه‌ها را دنبال نکند تا تمام اعتبارات موجود وارد شرکت شده و از این طریق پشتوانه‌های اقتصادی خود را قوی‌تر کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com