کد خبر ۶۰۵۶۵ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۳
امام جمعه قم:

اعتماد به اروپا به سرنوشت اعتماد به آمریکا منجر نشود

امام جمعه قم گفت: مسئولان مراقب باشند اعتماد به اروپا به سرنوشت اعتماد به آمریکا منجر نشود. آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور شکوهمند مردم ولایتمدار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: آمریکا و اروپا دارای منافع مشترک فراوان هستند و نباید تصور شود که آنها منافع مشترک خود با آمریکا را رها کنند و با ایران همراه شوند.
قم- خبرنگار کیهان:

وی اظهار داشت: اینکه آمریکا بعد از انجام تعهدات سنگین ایران از قرارداد برجام خارج شود و همزمان ایران در این قرارداد بماند بدون اینکه منافع اجرای آن را داشته باشد، به معنی معامله برد- باخت است لذا مسئولان باید مراقب باشند در دام آمریکا- اروپا گرفتار نشوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خروج آمریکا و عهدشکنی و خدعه‌گری نظام شیطانی استکبار غیرمنتظره نبود و رهبر معظم انقلاب بارها از این موضوع خبر داده بود، گفت: آنچه که رنج‌آور است، این است که آمریکا بدون هیچ هزینه‌ای خارج شد و برجام هم به گونه‌ای تنظیم نشده که بتوان علیه این کشور در محاکم بین‌المللی اقامه دعوا و درخواست خسارت کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته تیم مذاکره کننده تلاش خود را کردند اما نتوانستند آنگونه که باید و شاید بصورت دقیق از منافع جمهوری اسلامی حراست و حفاظت حقوقی انجام بدهند.
خطیب جمعه قم در ادامه به پاسخ قاطعانه هفته قبل جبهه مقاومت به حملات اسرائیل به سوریه اشاره کرد و افزود: سال‌هاست که اسرائیل بدون هیچ دغدغه‌ای مناطق استراتژیک سوریه را هدف قرار می‌دهد و هیچ کس هم پاسخی به او نداده بود اما اینک شاهد بودیم که با 65 موشک جبهه مقاومت تأسیسات نظامی و اطلاعاتی آنها در جولان اشغالی مورد هدف قرار گرفت و آنها دست به دامن روس‌ها شدند که این پاسخ‌ها ادامه نیابد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز به انتخابات پارلمانی در لبنان و عراق اشاره کرد و گفت: در این دو انتخابات معتقدان به مقاومت در برابر سلطه‌گری آمریکا و اسرائیل مورد حمایت مردمی قرار گرفتند که پیروزی دیگری برای جبهه مقاومت بود.
وی همچنین با انتقاد از برخی کشورهای مدعی اسلامیت و عربیت که در برابر اقدام ترامپ در مورد بیت‌المقدس و کشتار فلسطینیان سکوت کردند، تصریح کرد: شما تا کی می‌خواهید در ذلت و بردگی استکبار بمانید؟ چرا اینگونه به قرآن و آیات متعدد آن در مورد مقابله با اشغالگران و مهاجمان به بلاد مسلمانان و قتل و اسارت پشت کرده‌اید؟
امام جمعه قم سالروز آزادی خرمشهر را نیز به همه ایثارگران و خانواده‌های آنان و ملت غیرتمند کشورمان تبریک گفت و اظهار داشت: در جنگ تحمیلی حدود 44 کشور متحد صدام بودند اما در برابر اراده ملت ایران مجبور به عقب‌نشینی شدند و یک وجب از خاک مقدس کشورمان در اشغال دشمن بعثی نماند.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com