کد خبر ۶۰۷۶۲ انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۳
استاد حوزه و دانشگاه در قم مطرح کرد:

برجام عامل گرانی در بازار است/ انصاف داشته باشید!

مسئله برجام سبب شده کالا و جنس در بازار گران شود، گرانی کاذب در جامعه انصاف نبوده و تجربه 40 ساله نشان می‌دهد که بعداً گرانی کاذب، واقعی شده و در جامعه می‌ماند. کشورهای مختلف دسیسه افکنی می‌کنند آن‌وقت در داخل کشور نیز 50 درصد اجناس گران شده است، انصاف در امور جامعه بسیار مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی طی سخنانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به تفسیر آیه 40 سوره احزاب پرداخت و اظهار داشت: خداوند در آیات خود، شخص پیامبر اکرم(ص) را به اسم صدا نزده و به مناسبت‌های مختلف به معرفی رسول اکرم(ص) پرداخته است.

وی کلمه «خاتم‌النبیین» را مورد اشاره قرار داد و گفت: خاتَم به معنای مهری است که در پایان‌نامه‌ها می‌زدند و به معنای نهایت و پایان است، این واژه به معنای این است که پیغمبر خدا آخرین رسول بوده و بعد از ایشان هیچ پیامبر دیگری به رسالت نخواهد رسید.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رسل اخص از انبیاء است، تصریح کرد: آیاتی در قرآن کریم به‌صراحت آمده که پیامبر اکرم(ص) متعلق به همه مردمان تا قیامت بوده و پیامش برای همه بشر آمده است، بیش از 30 مورد از آیات قرآن گفته‌شده که تو رسولی و هیچ پیامبری بعد از تو نیامده است.

رفیعی با اشاره به اینکه در قرآن کریم اصولی حاکم است، افزود: قرآن کریم و روایات اصول را گفته‌اند و مراجع و علما این اصول و قواعد را با مسائل روز تطبیق می‌دهند، حتی یک مورد را نمی‌توان پیدا کرد که عالمی بگوید فلان مسئله روز اصولش در قرآن کریم و روایات نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت رسول خداوند عده‌ای ادعای پیغمبری کردند. طبق آیات قرآن کریم رسول اکرم(ص) آخرین فرستاده خداوند بوده و طبق فرمایش امیرالمؤمنین(ع) با مرگ پیغمبر وحی قطع‌شده و به اتمام رسید.

رفیعی با بیان تفسیر آیه 41 سوره احزاب ابراز کرد: هرکجا در قرآن کریم آیه «یا ایها الذین آمنوا» می‌آید بر یک امری تأکید شده است، برای نمونه در یکی از آیات قرآن بر گفتن ذکر فراوان تأکید شده و این واژه در مقابل نسیان قرارگرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسائل اخیر برجام گفت: مسئله برجام سبب شده کالا و جنس در بازار گران شود، گرانی کاذب در جامعه انصاف نبوده و تجربه 40 ساله انقلاب نشان می‌دهد که بعداً گرانی کاذب صادق شده و در جامعه می‌ماند، کشورهای مختلف دسیسه افکنی می‌کنند آن‌وقت در داخل کشور نیز 50 درصد اجناس گران شده است، انصاف در امور جامعه بسیار مهم است که باید موردتوجه قرار گیرد.

رفیعی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد اهمیت ذکر صلوات اظهار داشت: در برخی روایات داریم اگر کسی درود بر پیامبر اکرم(ص) بفرستد نفاق انسان از بین می‌رود و همچنین به اجابت رسیدن دعا در گرو فرستادن درود بر پیامبر و آل محمد است، درنتیجه بهترین ذکرها فرستادن صلوات است.

وی با بیان اینکه اذکار جسم، نفس و روح، قلب، عقل و ذکر درونی متفاوت هستند، ادامه داد: بر اساس آمار بخشی از بیماری‌های انسان حاکی از بیماری روح است درنتیجه خوف‌ و رجا روح انسان را در حالت اعتدال قرار می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه نهایت ذکر را لقای الهی بیان و افزود: تمام بیماری‌های انسان از غفلت و فراموشی است، از خداوند متعال باید بخواهیم که از ذاکرین درگاهش قرار بگیریم.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com