کد خبر ۶۰۸۲۹ انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۰

معاون دادگستری: طلاق در قم 35 درصد کاهش یافت

قم - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق گفت: با اجرای این طرح از دی ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری آمار طلاق در قم 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد یزدی عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در ساختمان اداری حرم حضرت معصومه(س) افزود: از ابتدای دی ماه سال گذشته طرحی برای زوجین متقاضی طلاق در قم اجرا شد که بر اساس این طرح پیش از حضور در کلاس های مشاوره توسط زوجین، هیچ طلاقی در دادگاه های قم ثبت نشده و هیچ دفتر ثبتی مجاز به ثبت طلاق نیست.
وی با بیان این که تا کنون سه هزار و 500 تن در این طرح شرکت کرده اند گفت: از یک هزار و 750 خانواده متقاضی طلاق، یک هزار و 300 زوج پس از گذراندن این دوره های آموزشی برای طلاق به دادگستری مراجعه کرده اند که انصراف 450 زوج از طلاق موجب کاهش 35 درصدی طلاق در قم شده است.
وی گفت: با توجه به موفقیت این طرح در کاهش طلاق، برای موثرتر بودن آن، زوجین بر اساس موضوع محوری طلاق دسته بندی شده و متناسب با آن به صورت تخصصی به آنها مشاوره داده می شود.
یزدی، این طرح را طرحی ارزشمند، مهم و تاثیرگذار درحوزه ازدواج و تحکیم خانواده دانست و گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است ثبت رسمی ازدواج زوج های جوان و همچنین ثبت درخواست طلاق تنها پس از تایید گذراندن این دوره ها امکان پذیر باشد.
این طرح به منظور آمورش متمرکز تمامی مزدوجین جوان استان، مهارت های لازم را قبل از ازدواج و مشاوره مورد نیاز را پیش از طلاق به آنها می دهد. این طرح که پیش از این در استان های دیگر از جلمه مرکزی اجرایی شده منجر به کاهش طلاق در این استان ها شده است.
معاون دادگستری قم در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان در این استان گفت: در سال گذشته سه میلیارد و 290 میلیون ریال از خیرین جمع آوری و 12 میلیارد ریال بدهی زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت شد.
یزدی از آزادی 69 زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین استان در سال گذشته خبر داد و افزود: ستاد دیه قم به منظور آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با برگزاری جشن های گلریزان به دنبال آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرائم غیر عمد است.
7404/ 1175

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com