کد خبر ۶۰۸۳۱ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۱۳
33 سال پیش در چنین روزی

اخراج خبرنگار رویترز در ایران

خبرنگار رویترز در تهران به علت ارسال و مخابره گزارش های مغرضانه از وقایع انقلاب اسلامی از تهران اخراج شد.

رخدادهای 3 خرداد 64

چکیده:

رئیس جمهور: جنگ را ادامه می دهیم و با قدرتی که خرمشهر را پس گرفتیم آن را به پایان می رسانیم.

 

سرهنگ صیاد شیرازی: توطئه های دشمنان برای تحمیل صلح کارساز نخواهد بود.

 

آیت الله صانعی: رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر موفق بودند در اتمام پیروزمندانه جنگ و آزاد سازی کربلا و  قدس نیز موفق خواهند بود.

 

خبرنگار رویترز از تهران اخراج شد.

 

آیت الله خامنه ای: اگر جنگی بر ما تحمیل شود با کمال قدرت از خود دفاع می کنیم

نماز جمعه این هفته تهران در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت میلیونی امت خداجوی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف  به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران گفت: جمهوری اسلامی اگر بخواهد به اهدافش دست یابد نیاز به محیطی آرام دارد تا مردم بتوانند از همه خیرات اسلام استفاده کنند. بنابراین هرگز جنگی را شروع نخواهد کرد و چنانچه کشورهای همسایه هم مزاحمتی برای ما ایجاد نکنند ما هم با آنان دشمنی نداریم اما اگر جنگی بر ما تحمیل شود با کمال قدرت از خود دفاع می کنیم و متجاوز را سر جای خود می نشانیم.

رئیس شورای عالی دفاع افزود: هر حرکتی که نشان دهنده ثبات جمهوری اسلامی ایران باشد امپریالیسم و صهیونیسم و رژیم بعثی عراق را ناراحت می کند اما سیاست صحیح خود را پیگیری می کنیم. رئیس جمهور افزود: باید به کسانی که از سرنوشت جنگ سئوال می کنند یک جمله بگویم که جنگ با همان روحیه ای که خرمشهر را پس گرفتیم ادامه خواهد یافت.

آیت الله خامنه ای در مورد درگیری های داخلی لبنان نیز گفت: هیچ بهانه ای وجود ندارد که مجوز آن باشد که نیروهای فلسطینی و لبنانی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند ما سازش برخی از رهبران نزدیکی آنان با دشمنان آرمان فلسطین و همکاری با آمریکا را محکوم می کنیم. ما درگیری های بیروت را که با تحریک بیگانگان و دست های ناپاک بین مسلمانان بوجود آمده را محکوم می کنیم و از همه برادران خواهش می کنیم که هر چه زودتر از این درگیری ها دست بردارند.(1)

 

صیاد شیرازی: نیروهای ما نباید از هیچ قدرتی جز خدا هراس داشته باشند

مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با شرکت جمع کثیری از رزمندگان مستقر در مناطق عملیاتی جنوب و در زیر غرش توپخانه دشمن در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی سخنانی تاکید کرد: دشمنان ما توطئه های مختلفی را جهت تحمیل صلح به ما وارد می آورند اما هیچ کدام آنها کارساز نخواهد بود و قوای اسلام تا پیروزی نهائی به نبرد سهمگین خود با دشمن بعثی ادامه خواهند داد.

سرهنگ صیاد شیرازی افزود: تمام نیروهای رزمنده ما باید به یاد داشته باشند که برای خدا می جنگند و  بر این اساس نباید از هیچ قدرتی جز خدا هراس داشته باشند.(2)

 

آیت الله صانعی: رزمندگان اسلام در آزاد سازی کربلا و قدس نیز موفق خواهند بود

در سومین روز از مباه مبارک رمضان و همزمان با سومین سالگرد حماسه پرشکوه آزادی خرمشهر نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله صانعی امام جمعه موقت قم در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله صانعی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم گفت: امروز آمریکا و دیگر حامیان صدام بدانند همانگونه که رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر موفق بودند در اتمام پیروزمندانه جنگ و آزاد سازی کربلا و  قدس نیز موفق خواهند بود.

دادستان کل کشور با بررسی روند کلی جنگ تحمیلی از سقوط تا فتح خرمشهر به خیانت های بنی صدر خائن در این رابطه اشاره کرد و افزود: پس از برکناری بنی صدر خائن و  روی کار آمدن خوبان و افراد مخلص و باکفایت نیروهای رزمنده در چنین روزهای خرمشهر به دست رزمندگان قدرتمند اسلام آزاد شد.(3)

 

اخراج خبرنگار رویترز در ایران

خبرنگار رویترز در تهران به علت ارسال و مخابره گزارش های مغرضانه از وقایع انقلاب اسلامی از تهران اخراج شد.

یک مقام مسئول در اداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت ارشاد اسلامی ضمن تائید اخراج خبرنگار رویترز در ایران گفت: خبرنگار رویترز در مورد مسائل جمهوری اسلامی گزاراشات مغرضانه و بعضا به دور از واقعیت مخابره می کرد و پس از تذکرات مکرر و بی توجهی وی تصمیم گرفتیم او را اخراج کنیم. به گفته وی قبلا نیز مسئله اخراج این خبرنگار مطرح شده بود که با وساطت مسئول منطقه ای رویترز به این خبرنگار مهلت داده شد تا در اصلاح کار خود بکوشد که متاسفانه موثر واقع نشد.(4)

منابع:

1. کیهان، 4 خرداد 64، ص 3
2. اطلاعات، 4 خرداد 64، ص 17
3. جمهوری اسلامی، 4 خرداد 64، ص 2
4. اطلاعات، 4 خرداد 64، ص 2

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com