کد خبر ۶۰۸۳۹ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶

قم| مراسم ارتحال آیت الله طباطبایی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله سید مهدی طباطبایی با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سید مهدی طباطبایی عالم ربانی و استاد بزرگ اخلاق شامگاه چهارشنبه با حضور علما و اساتید حوزه علمیه در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)،آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله مومن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین مدنی رئیس جامعه الزهرا(س)،سید مهدی صادقی استاندار قم، طلاب و روحانیون واقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله طباطبایی تصریح کرد: سراسر زندگی این عالم دینی رحمت و برکت بود و تنها رضایت الهی را مورد توجه قرار می داد و مهم ترین هدف ایشان نیز ترویج معارف دینی بود.

استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله طباطبایی عمری در راستای معارف دینی زحمت کشید و سیر اخلاقی را به خوبی طی کرد و از ابتدای جوانی در راستای ترویج معارف الهی زحمات بسیار زیادی کشید و تلاش زیادی انجام داد.

آیت الله سیدمهدی طباطبایی خطیب و استاد اخلاق مشهور و نماینده مجلس هفتم روز پنج شنبه 27 اردیبهشت مصادف با اول ماه مبارک رمضان به دلیل عارضه ریوی دعوت حق را لبیک گفت و پیکر پاک ایشان روز جمعه پس از اقامه نماز توسط آیت الله شبیری زنجانی در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

این عالم دینی پانزدهم آبان 1315 در رفسنجان کرمان دیده به جهان گشود، ایشان از یاران قدیمی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود، حضور در مجلس هفتم به عنوان نماینده مردم تهران از دیگر سوابق این استاد اخلاق است.

پس از اتمام دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به امور محرومین و رفع مشکلات مردم یکی از مهم‌ترین اقداماتی بود که حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تاپایان عمر خویش به آن اهتمام داشتند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com