کد خبر ۶۰۸۴۹ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱

کاهش 35 درصدی طلاق در قم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: با اجرای طرح مشاوره پیش از طلاق از دی ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری آمار طلاق دراین استان 35 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام محمد یزدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در ساختمان اداری حرم حضرت معصومه(س) افزود: بر اساس این طرح پیش از حضور در کلاس های مشاوره توسط زوجین، هیچ طلاقی در دادگاه های قم ثبت نمی شود و هیچ دفتر ثبتی مجاز به ثبت طلاق نیست.

وی با بیان این که تاکنون سه هزار و 500 تن در این طرح شرکت کرده اند گفت: از یک هزار و 750 خانواده متقاضی طلاق، 450 زوج از طلاق منصرف شده اند.

وی گفت: با توجه به موفقیت این طرح در کاهش طلاق، برای موثرتر بودن آن، زوجین بر اساس موضوع محوری طلاق دسته بندی شده و متناسب با آن به صورت تخصصی به آنها مشاوره داده می شود.

یزدی، این طرح را ارزشمند، مهم و تاثیرگذار درحوزه ازدواج و تحکیم خانواده دانست و گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است ثبت رسمی ازدواج زوج های جوان و همچنین ثبت درخواست طلاق تنها پس از تایید گذراندن این دوره ها امکان پذیر باشد.

این طرح به منظور آموزش متمرکز تمامی مزدوجین جوان استان تدارک دیده شده و مهارت های لازم قبل از ازدواج و مشاوره مورد نیاز پیش از طلاق به آنان داده می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده زندانیان دراین استان گفت: سال گذشته سه میلیارد و 290 میلیون ریال از خیرین جمع آوری و 12 میلیارد ریال بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قم پرداخت شد.

یزدی از آزادی 69 زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین استان در سال گذشته خبر داد و افزود: ستاد دیه قم با برگزاری جشن های گلریزان به دنبال آزادی تعداد دیگری از زندانیان جرائم غیر عمد است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com