کد خبر ۶۰۸۶۷ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۵
فرماندار قم:

ساخت مدرسه در مجتمع های لبن و دامشهر کارشناسی نیست

قم- ایرنا- فرماندار قم گفت: با وجود این که تعدادی دانش آموز ساکن در مجتمع های لبن و دامشهر از تحصیل بازمانده اند، ساخت مدرسه در این مناطق کارشناسی و منطقی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رضا سیار روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش قم، افزود: کل شهر قم 12 هزار و 500 هکتار می باشد و مناطق دامشهر و لبن 990 هکتار معادل هشت درصد وسعت شهر است.
وی اضافه کرد: با وجود این که وجود نیروی انسانی به عنوان کارگر و نه به عنوان خانواده در این 2 منطقه تعریف شده است، خانواده های مهاجر و اتباع زیادی در این مجتمع ها سکونت دارند.
وی ضمن مخالفت با درخواست ساخت مدرسه در مجتمع لبن و دامشهر، افزود: با احداث مدرسه به این مناطق هویت مسکونی داده می شود و مدتی بعد خانواده های ساکن در آن مطالبه گر همه امکانات شهری خواهند شد.
سیار ادامه داد: مالکان این واحدها بسیار رغبت دارند مجتمع لبن به منطقه مسکونی تبدیل شود که در اینصورت چالشی برای آینده خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: مجتمع های لبن و دامشهر در تقسیمات کشوری به عنوان مجتمع تولیدی تعریف شده، نه روستا و نه شهر.
فرماندار قم افزود: در سال های 71 و 74 در 2 مرحله با هدف پاکسازی محیط شهر قم از دام، مجتمع لبن به عنوان منطقه ای برای انتقال گاو شیری و دامشهر به عنوان منطقه ای برای انتقال دام سبک و سنگین ایجاد شد.
مجتمع دامشهر قم در 13 کیلومتری محور قم - جعفریه احداث شده و با 30 کاروانسرای دام، سالانه شاهد ورود 600هزار دام از 29 استان کشور است؛ مجتمع لبن نیز در کیلومتر هفت محور قم- جنت آباد واقع شده است.
شورای آموزش و پرورش قم با سه موضوع قانون مجوز احداث فضاهای آموزشی، پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم و گزارش اسکان نوروزی با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.
/2085/ 6133/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com