کد خبر ۶۰۸۶۹ انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
با حضور معاون استاندار قم؛

فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای قم افتتاح شد

فاز دوم نیروگاه خورشیدی قم شرکت آب و فاضلاب قم با توان تولید 25 کیلووات برق در سال با حضور معاون استاندار قم افتتاح شد.

افتتاح فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت آبفای قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛فاز دوم نیروگاه خورشیدی قم،شرکت آب و فاضلاب قم با توان تولید 25 کیلووات برق در سال و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال امروز با حضور معاون استاندار قم به بهره‌برداری رسید.

صادق پور ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این مراسم که با حضور مهندس غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار قم برگزار شد با اشاره به ضرورت تأمین انرژی کشورها از منابع تجدید پذیر اظهار کرد: ایران با وجود 300 روز آفتابی در سال بیش از دوسوم مساحت خود یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در زمینه انرژی خورشیدی است.

وی سیاست‌های وزارت نیرو در راستای تأمین انرژی از منابع تجدید پذیر را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از این سیاست‌ها خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های مختلف است تا بخش خصوصی نسبت به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب و تشویق شود.

صادق پور با اشاره به الزام دولت مبنی بر تأمین 20 درصد از برق ساختمان‌های اداری دستگاه‌های دولتی از انرژی‌های تجدید پذیر، گفت: در این راستا شرکت آب و فاضلاب استان فروردین‌ماه سال گذشته فاز نخست نیروگاه خورشیدی خود را با ظرفیت 20 کیلووات به بهره‌برداری رساند.

وی با بیان اینکه امروز فاز دوم نیروگاه خورشیدی شرکت آب و فاضلاب با ظرفیت 25 کیلووات و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود گفت: با افتتاح این نیروگاه بیش از 20 درصد نیاز برق ساختمان اداری شرکت آب و فاضلاب از این طریق تأمین می‌شود و در واقع الزام قانونی خود را در این زمینه به اجرا رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه توان تولید برق از انرژی خورشیدی در شرکت آب و فاضلاب به 45 کیلووات در سال رسید.

وی استفاده از انرژی خورشیدی به منظور تأمین انرژی مورد نیاز سیستم‌های ارتباطی و کنترلی در نقاط مختلف، راه‌اندازی فاز اول و دوم نیروگاه خورشیدی و احداث نخستین نیروگاه «این لاین» کشور در تصفیه‌خانه آب قم با ظرفیت سه مگاوات را از جمله اقدامات انجام شده در راستای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شرکت آب و فاضلاب استان قم برشمرد.

صادق پور در پایان سخنان خود با اشاره به سایر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در خصوص استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گفت: تمام تلاش ما این است تا از ظرفیت‌هایی که در اختیار داریم به نحوه مطلوبی در راستای صرفه‌جویی، بهره‌وری بیشتر و اشتغال‌زایی و تأمین منابع مالی استفاده کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com